چه قرص هایی برای درمان عفونت واژن مناسب است؟

یکی از مشکلات رایج بانوان که خیلی هم کلافه‌کننده و دردسرساز است، عفونت واژن نام دارد. این مشکل به دلایل زیادی ایجاد می‌شود و می‌تواند مشکلاتی مثل بوی بد واژن، خارش، تغییر سیکل ماهانه و درد را به همراه داشته باشد. اکثر کسانی که به این مشکل مبتلا می‌شوند، به دنبال راهی برای درمان آن هستند؛ ازهمین‌رو، در این مطلب تصمیم داریم بهترین قرص برای عفونت واژن را به شما معرفی کنیم و راه‌های مختلف درمان آن را توضیح دهیم. توصیه می‌کنیم نکات این مطلب را از دست ندهید.

بهترین قرص برای عفونت واژن و نحوه مصرف آن

انتخاب قرص و دارو برای برطرف کردن این مشکل، به نوع عفونت و وضعیت جسمانی بیمار بستگی دارد. درواقع، شما باید در صورت مشاهده علائم عفونت واژن مثل بوی بد، خارش، سوزش و ترشحات غیرطبیعی، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. بااین‌حال، معمولا داروهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای رفع این مشکل تجویز می‌شوند.

بر اساس مقاله ای نوشته شده توسط صدف حقیقت در سایت دکترتو، در بیشتر موارد داروی مترونیدازول و قرص سفیکسیم برای عفونت رحم و عفونت و ترشحات واژن تجویز می‌شود. فلوکونازول نیز یک قرص نسخه‌ای برای عفونت‌های قارچی است. بیشتر زنان تنها به یک دوز دارو برای رفع عفونت قارچی نیاز دارند. فلوکونازول برای زنان باردار به دلیل خطر آسیب رساندن به جنین در حال رشد توصیه نمی شود.

قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن

سفکسیم یکی از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی و میکروبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که پزشک تشخیص دهد عفونت واژن از نوع باکتریایی است، این قرص برای عفونت واژن به شما تجویز خواهد شد. توجه داشته باشید که سفکسیم به هیچ عنوان نمی‌تواند روی درمان عفونت‌های ویروسی تاثیر خاصی داشته باشد. گاهی اوقات از این قرص برای درمان عفونت واژن در زمان بارداری هم استفاده می‌شود.

نحوه مصرف قرص سفکسیم

قرص سفکسیم 400 برای عفونت واژن، شامل دوز بالایی از این دارو است و باید به‌صورت روزانه و در فواصل زمانی 24ساعته استفاده شود؛ یعنی لازم است هر روز راس یک ساعت خاص، این دارو را مصرف کنید. دوره مصرف این دارو هم کوتاه‌مدت بوده و حداکثر تا دو هفته مجاز به استفاده از آن هستید.

قرص میترانیدازول 500 برای عفونت واژن

یکی از رایج‌ترین انواع قرص برای عفونت واژن که توسط پزشکان تجویز می‌شود، قرص میترانیدازول است. این قرص برای درمان عفونت‌های ادراری و باکتریایی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. میترانیدازول در دوزهای مختلفی تولید شده‌است. برای درمان عفونت واژن متوسط تا شدید، از قرص میترانیدازول 500 استفاده می‌شود؛ اما گاهی اوقات ممکن است پزشکان، این دارو را با دوز کمتر یعنی 250 تجویز کنند.

نحوه مصرف قرص میترانیدازول

این دارو باید سه بار در روز، یعنی با فواصل زمانی 8ساعته مصرف شود؛ به‌موقع مصرف کردن آن اهمیت زیادی دارد و بهتر است که حتما، یک یادآور روی ساعت یا گوشی خود تنظیم کنید تا به تعویق نیفتد. بیشترین زمان استفاده از این دارو هم نهایتاً تا 10 روز است. فراموش نکنید که این قرص، حتما باید با آب فراوان مصرف شود.

قرص فونوکونازول 100 برای عفونت واژن

یکی دیگر از انواع قرص برای عفونت واژن، فونوکونازول نام دارد. این قرص در مواقعی تجویز می‌شود که عفونت واژن از نوع قارچی باشد؛ درواقع، فونوکونازول یک داروی ضدقارچ است و معمولا به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و خیلی زود به قارچ مبتلا می‌شوند، تجویز می‌شود. این دارو فقط روی سلول‌های قارچی که عامل ایجاد عفونت هستند، تاثیر دارد و باقی سلول‌های بدن را مورد حمله قرار نمی‌دهد.

نحوه مصرف قرص فونوکونازول

بهترین شیوه برای مصرف قرص فونوکونازول 100، روزی یک‌بار، یعنی در فواصل زمانی 24ساعته است. دوره مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک مشخص شود؛ درواقع، پزشک متخصص زنان بعد از بررسی وضعیت کلی بیمار، دوره زمانی خاصی را برای مصرف این دارو تعیین می‌کند که ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه باشد. شما باید تا مدت‌زمان تعیین‌شده، مصرف این دارو را ادامه دهید و اگر قبل از این دوره احساس بهبودی داشتید، به‌صورت خودسرانه مصرف آن را قطع نکنید.

نکات مهم برای درمان عفونت واژن

در کنار مصرف قرص برای عفونت واژن، لازم است که حتما نکات خاصی را رعایت کنید تا مشکل شما هرچه سریع‌تر برطرف شود. رعایت نکات زیر، نه‌تنها به درمان عفونت واژن کمک می‌کند، بلکه از ابتلا به این مشکل نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • در زمان رابطه جنسی، از کاندوم‌های لاتکس که ضدحساسیت هستند، استفاده کنید. این کار از ابتلا به عفونت یا سایر بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

  • برای شستشوی ناحیه تناسلی به سراغ صابون، شامپوی بدن یا هر شوینده قوی و معطر دیگری نروید. به جای این کار، بهتر است از شوینده‌های مخصوص واژن استفاده کنید که بدون بو هستند و پی‌اچ طبیعی این ناحیه را از بین نمی‌برند.

  • همواره باید ناحیه تناسلی خود را خشک و تمیز نگه دارید؛ چراکه رطوبت جزو اصلی‌ترین دلایل ابتلا به عفونت است.

  • برای خشک کردن این ناحیه، حتما از یک دستمال باکیفیت استفاده کنید و آن را به‌صورت خشن روی واژن نکشید.

  • شستشوی بیش‌ازحد ناحیه تناسلی، باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید می‌شود و علائم عفونت را شدیدتر خواهد کرد.

  • به هیچ عنوان از لباس‌زیرهای تنگ و چسبان استفاده نکنید. بهتر است جنس لباس‌زیرتان از نخ یا پنبه باشد. پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان برای مدت طولانی هم توصیه نمی‌شود.

  • حتما به‌صورت روزانه لباس‌زیر خود را عوض کنید.

  • محصولاتی مثل عطر، لوسیون یا کرم‌های معطر برای ناحیه تناسلی، یک کلاهبرداری بزرگ هستند که سلامت شما را به خطر می‌اندازند و نباید آن‌ها را امتحان کنید.

  • در زمان سیکل ماهانه، حتما پد بهداشتی، تامپون یا کاپ خود را به‌موقع تعویض کنید.

  • در رژیم غذایی خود ماست پروبیوتیک را اضافه کنید.

با رعایت همین نکات ساده، سلامت بدنتان را حفظ خواهید کرد. این نکات را به دختران نوجوانتان هم آموزش دهید تا در آینده به عفونت یا بیماری‌های دیگر دچار نشوند.

درمان عفونت واژن با مراجعه به پزشک متخصص

در این مطلب، سعی کردیم چند قرص برای عفونت واژن به شما معرفی کنیم و نحوه مصرف آن‌ها را هم به شما آموزش دادیم. نکته‌ای که باید بدانید این است که عفونت واژن، یک مشکل جدی به‌شمار می‌رود و ممکن است با مصرف خودسرانه دارو، به بدن خود آسیب برسانید؛ ازهمین‌رو، عاقلانه‌ترین کار این است که ابتدا به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. پزشک متخصص باتوجه‌به شرایط کلی بدن شما و بررسی مواردی مثل ابتلا به بیماری یا مصرف داروهای خاص، بهترین قرص را برای درمان این مشکل به شما پیشنهاد می‌دهد. البته، لازم است که حتما به یک پزشک قابل اعتماد مراجعه کنید که سابقه درخشانی در حرفه خود داشته باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

بهترین شرکت های فروش هاستینگ ایران

خواندن مطلب بعدی ←

واردات برنج‌ طلایی تراریخته از فیلیپین کذب است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *