مراحل ساخت ویلا چوبی

مراحل ساخت ویلا چوبی

انسان همیشه به دنبال مکانی امن برای آرامش هستند که در میان مشغله های روزمره به آنجا بروند و روح خسته خود را احیا کنند. طبیعت یکی از مکان های آرامش بخش برای تمامی افراد است  بنابراین خیلی از افراد با ساخت یک کلبه، خانه و یا ویلای چوبی در دل طبیعت در صدد رفع نیاز خود برآمده اند. حال ساخت یک ویلا کار هر کسی نیست، برای ساخت ویلا چوبی باید کار را به افراد کاردان در این رشته سپرد یعنی کسی که توانایی اجرای پروژه را داشته باشد. ساخت یک ویلای چوبی نیازمند

علم و دانش، تجربه و مهارت است و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد.

مراحل ساخت ویلا چوبی پیش ساخته شامل چه مواردی است؟

۱.  تامین بودجه

۲. دریافت مشاوره برای ساخت ویلا از قبیل نوع نقشه، اسکلت، سقف، چوب مصرفی و غیره

۳. عقد قرارداد با پیمانکار

۴. اجرایی شدن پروژه

۵. تحویل ویلای چوبی

مهم ترین عامل در مراحل ساخت ویلا چوبی پیش ساخته وجود تعامل بین کارفرما و مجری پروژه می باشد و با شرایط اقتصادی در حال حاضر این مسئله نسبت به گذشته بیشتر شده است.

قطر دیواره ها

قطر دیواره ها در یک ویلای چوبی متنوع است و می تواند از ۱۴ میلی متر تا ۳۵۰ میلی متر باشد. هر چقدر قطر دیوار بیشتر باشد هزینه ها نیز بیشتر خواهد بود.

نوع چوب از نظر کیفیت

نوع چوب استفاده شده در کلبه چوبی یا ویلای چوبی بسیار اهمیت دارد. معمولا چوب استفاده شده برای ویلا با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب می شود. بیشتر از چوب درخت کاج روسی، بلوط و گردو برای کلبه و ویلاهای چوبی استفاده می شود. هرچقدر کیفیت چوب استفاده شده بیشتر باشد هزینه های خانه چوبی هم بیشتر است.

نوع در و پنجره

نوع در و پنجره ها در خانه چوبی می تواند از جنس چوب، فلز و یا pvc باشد، که در و پنجره های Pvc ماندگار تر هستند و از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشند، اما اگر از در و پنجره های چوبی استفاده کنید زیبایی ویلای شما دو چندان می شود.

اجرای سقف

در خانه های چوبی طراحی سقف متنوع است و می تواند از نوع شیروانی با چوب یا سفالی باشد و عایق های مختلفی داشته باشد.

کف سازی ویلا

ساخت کف ویلای چوبی نیز بستگی به جنس چوب استفاده شده دارد و می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. هر چقدر ضخامت چوب استفاده شده در کف بیشتر و کیفیت چوب آن بیشتر باشد عمر آن بیشتر خواهد بود، البته در خانه های چوبی می توان از سرامیک هم استفاده کرد.

رنگ دیوارها

نمای داخلی، نمای خارجی و سایر قسمتها در خانه و کلبه چوبی نیازمند رنگ آمیزی است. رنگ دیوار ها از مهمترین بخش در کلبه چوبی است زیرا معمولا کلبه های چوبی در مناطق جنگلی ساخته می شوند بنابراین باید رنگ دیوارها ضد آب باشد و از آسیب به کلبه جلوگیری کند. اصولا از رنگ های روغنی دو الی سه لایه ای استفاده می شود و یا از ورق های گالوانیزه رنگی هم می توان در ویلا استفاده کرد.

تاسیسات ویلا

پیاده سازی تاسیسات یکی از مراحلی است که نیاز به کارشناس دارد و بودجه زیادی به خود اختصاص می دهد. تاسیساتی با کیفیت بالا هدف همه افراد است اما باید در اولین مرحله  بودجه مورد نظر خود را در نظر بگیرید. این تاسیسات عبارتند از تاسیسات برقی، بهداشتی و تاسیسات ایمنی .

آشپزخانه و سرویس های بهداشتی

آشپزخانه و سرویس های بهداشتی از مناطق مهم و مرکزی در ویلا و خانه های چوبی محسوب می شوند که طراحی آن برای کارشناسان به دقت بالایی نیاز دارد زیرا آشپزخانه مرکز یک خانه است. مصالح و طراحی مختلفی برای ساخت این قسمت ها وجود دارد اما چون معمولا ویلاها و کلبه های چوبی از نظر فضا با محدودیت روبرو هستند باید این قسمتها خیلی دقیق و مفید طراحی شوند تا فضای زیادی را اشغال نکنند و در عین حال خیلی کوچک نباشد.

 

فونداسیون ویلا   

پیاده سازی فونداسیون در ساخت ویلای چوبی جزو وظایف کارفرما می باشد و بعد از اجرا، سازنده ویلا وارد عمل می شود. به طور کلی فونداسیون به دو عامل بستگی دارد: نوع و کیفیت زمین و اسکلت و وزن ویلا.

بسیاری از پیمانکاران برای برای پیاده سازی فونداسیون از بتن و رشته بندی فولادی استفاده می کنند و با استفاده از ساختار فلزی ویلای پیش ساخته را به فونداسیون مستحکم شده متصل می کنند.

نصب ویلای چوبی پیش ساخته

در ساخت ویلاهای چوبی پیش ساخته تمام اجزای کلبه چوبی در شرکت طراحی و تولید می شود و اجزایی مانند اسکلت اصلی، سقف ها، دیوارها و در و پنجره ها به طور مجزا به محل ویلا آورده می شوند و در آنجا نصب می شوند.  نصب یک سری از موارد همچون کنتور برق یا آب و از این قبیل به مجری پروژه ارتباطی نخواهد داشت.

 سخن پایانی

​گروه مهندسی چوبین ویلا از بهترین و با سابقه ترین شرکت در زمینه ساخت کلبه چوبی، ویلای چوبی، خانه چوبی و پیش ساخته چوبی با بیشترین تعداد پروژه اجرایی در سطح کشور می باشد شما می توانید با مراجعه به چوبین ویلا در ساخت ویلای خود از آنها کمک بگیرید.

با سپاس از همراهی و توجه شما عزیزان.

→ خواندن مطلب قبلی

بیماری ریوی و آشنایی با علائم آن

خواندن مطلب بعدی ←

آستیگماتیک چشم چیست و درمان آن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *