مدیتیشن برای سلامتی روح یا جسم

مدیتیشن برای سلامتی روح یا جسم

مدیتیشن

مدیتیشن عملی است که در آن فرد از تکنیکی مانند توجه یا توجه به موضوع، فکر یا فعالیتی خاص برای یادگیری، توجه و آگاهی و رسیدن به حالتی آرام و پایدار استفاده می کند. از ذهن استفاده می کند. برای واژه مدیتیشن در فارسی واژه معادل درون نگری پیشنهاد شده است.

مراقبه یا مدیتیشن چیست

مراقبه یا مدیتیشن چیست؟ مدیتیشن به طور کلی یک تکنیک و روش تسلط بر ذهن است. افراد به دلایل مذهبی و غیر مذهبی برای اهداف مختلف مراقبه می کنند. بسیاری از آیین های مراقبه و برخی از ادیان اصلی، به ویژه ادیان شرقی مانند هندوئیسم و ​​بودیسم، مراقبه را انجام می دهند.

تکنیک های رایج مدیتیشن شرقی عبارتند از:

  • مراقبه متعال (تی ام)
  • ذاذن
  • ویپاسانا

مدیتیشن برای سلامتی روح یا جسم چه تاثیراتی دارد؟ در مدیتیشن با تمرکز ذهن و آزاد کردن نیروی چاکرا به آرامش روحی و جسمی می‌رسند و توانایی کنترل این نیرو را به دست می‌آورند.

 مراقبه ممکن است استرس، اضطراب، افسردگی و درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و باعث افزایش آرامش درک و خودانگاره و رفاه شود.

روش انجام مدیتیشن

روش انجام مدیتیشن

مواردی وجود دارد که باید هنگام مدیتیشن در نظر داشته باشید. برای نشستن ، سعی کنید به شمال و شرق بپیچید تا از مزایای نیروهای مغناطیسی طبیعت و همچنین نشستن در آن لذت ببرید. موقعیت نشسته باید موقعیت نیلوفر آبی باشد ، ستون فقرات و گردن باید کاملاً عمودی باشد و فشار بر آنها وارد نشود.

قبل از شروع ، به مغز خود یاد دهید که مدتی استراحت کند. گذشته ، حال و آینده را فراموش کنید.

روش انجام مدیتیشن بصورت : آگاهانه تنفس را تنظیم کنید. برای 5 ثانیه تنفس شکم را به مدت 5 ثانیه انجام دهید تا اکسیژن به مغز برسد و به تدریج مغز را آرام کند. تنفس هماهنگ (استنشاق و بازدم). استنشاق 3 ثانیه و 3 ثانیه از بازدم تنفس ، جریان پرانا و انرژی حیاتی را تنظیم می کند.

ابتدا اجازه دهید ذهن شما ولگرد باشد ، این مشغول کارهای مختلف خواهد بود. اما در پایان تمرکز خواهد شد. برای آرام کردن ذهن خود فشار ندهید. زیرا این عمل باعث افزایش امواج مغزی و تأخیر در مراقبه می شود.

یکی از نکات مهم در روش مراقبه ، انتخاب یک نقطه کانونی برای بقیه ذهن است. افرادی که ذاتاً منطقی هستند می توانند چاکرا بین ابروها را برای تمرکز انتخاب کنند و چاکرای قلب برای افراد دیگری که تحریک پذیر و عاطفی هستند توصیه می شود. هرگز این نکته را تغییر ندهید.

در مراقبه ، بهتر است بعد از بستن چشمان ، روی اشیاء بی رنگ تمرکز کنید و آن شی را تصور کنید. اگر از مانترا استفاده می کنید (کلمه ای که در طول مدیتیشن بارها و بارها تکرار می شود) ، آن را تکرار کرده و تنفس خود را با آن همزمان کنید. اگر صورت خواب است ، مانترا را با صدای بلند تکرار کنید.این باعث می شود افکار شما پاک و پاک باشد. اگر امواج صوتی با امواج مغزی همراه باشد، حتی اگر عمل از معنای آن آگاه نباشد، تکرار کلامی از طریق تکرار ذهنی و روانی در زبان تله پاتیک و جایی که فکر پاک می شود، پیشرفت می کند. تمرین مراقبه دوگانگی را از بین می برد و جایگزین خود برتر می شود و با ادامه دادن دیگر خسته و بی حوصله نخواهید بود.

اگر روزی نیم ساعت مراقبه کنید، می توانید زندگی با قدرت و آرامش معنوی بیشتری داشته باشید.

انواع مدیتیشن

مدیتیشن شامل دو نوع کلی است:

  • مدیتیشن تمرکزی
  • مدیتیشن تفکری

مدیتیشن تمرکزی، یکی از انواع مدیتیشن است که بر روی نفس، تصویر، صدا یا عبارت واقعی یا خیالی که تکرار می شود (مانترا) یا بر روی حرکات خاصی مانند حرکات تای چی، یوگا و چیکونگ تمرکز می کند و هنگامی که متمرکز می شود، اضطراب و نگرانی از بین می رود و با یک حس جایگزین می شود. از آرامش .

در مراقبه مراقبه تمرکز بر حواس است. در این روش بدون تفکر از حواس پنج گانه و افکار مزاحم که در برابر ذهن انسان رژه می روند، اطلاعات دریافت می کند و فرد بدون انجام فعالیت خاصی، فشارهای وارده بر حواس پنجگانه را رها می کند.

فواید مدیتیشن

فواید مدیتیشن

مدیتیشن تمرینی است که در آن به ذهن برای تمرکز کردن و هدایت مجدد افکار آموزش داده می‌شود؛ بنابراین فواید مدیتیشن برای بدن بسیار زیاد است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش استرس
  • کنترل اضطراب
  • سلامتی احساسی
  • افزایش خودآگاهی
  • افزایش توجه در بازه زمانی
  • کاهش از دست دادن حافظه به خاطر افزایش سن
  • ایجاد حس مهربانی
  • بهبود خواب
  • کنترل درد
  • کاهش فشار خون
  • بهبود بعضی از علائم بیماری‌ها (کنترل علائم بیماری‌هایی مثل: اضطراب، آسم، سرطان، درد مزمن، افسردگی، بیماری قلبی و سردردهای تنشی)
  • بهبود پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری
  • کاهش اختلالات التهابی
  • کاهش آلزایمر و مرگ زودرس
  • مدیریت پسوریازیس
  • کمک به بیماران فیبرومیالژیا (بیماری که باعث می‌شود فرد در تمام قسمته‌ای بدن خود احساس درد کند)

البته فواید مدیتیشن زمانی بهترین تاثیر را دارد که برنامه طولانی و منظم انجام شود و تنها با چند مراقبه پراکنده نمی توان به تمام فواید مدیتیشن دست یافت.

سلامت جسم و روح

در این مقاله با فواید مدیتیشن آشنا شدیم و به طور کلی روش مدیتیشن را بررسی کردیم. برای استفاده حداکثری از مدیتیشن و دستیابی به خواص آن در افزایش تمرکز یا بهبود قدرت تفکر و آرامش ذهن، بهتر است به فردی متخصص در این زمینه کمک کنید که بتواند شما را راهنمایی کند و بهترین انواع مراقبه را به شما معرفی کند. گرفتن. اما یکی از مهمترین نکات در سلامت فردی توجه به بدن در کنار توجه به وضعیت روحی است. در واقع بسیاری از افراد با ایجاد حس آرامش و تجربه استرس کمتر بسیاری از عوامل چاقی یا کاهش وزن مانند پرخوری یا بی اشتهایی عصبی را از بین می برند و همچنین می توانند سلامت بدن خود را افزایش دهند.

اما برای اینکه از نظر سلامت جسم و روح کامل باشید ، بهتر است نه تنها رژیم غذایی خود را تغییر دهید، بلکه به ورزش های دیگر نیز بپردازید، سبک زندگی خود را اصلاح کنید و به سلامت روحی و جسمی کامل برسید. در زمینه سلامت جسمانی یکی از بهترین مشاوران تغذیه است که نه تنها تغذیه مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد و عملکرد شما را زیر نظر دارد، بلکه با ارائه ورزش مناسب به شما کمک می کند تا سبک زندگی خود را تغییر دهید.

→ خواندن مطلب قبلی

روش درمان التهاب حاد و تفاوت آن با التهاب مزمن

خواندن مطلب بعدی ←

پنجر کردن چرخ هاى آمبولانس جان دختر ۲ ساله را گرفت‌‌

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *