عمل اسلیو معده چیست

عمل اسلیو معده چیست

جراحی اسلیو معده

بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و رژیم های غذایی جوان و متنوع در کاهش وزن آنها موثر نبوده است. آنها به کاهش وزن فکر می کردند. یکی از عمل هایی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، جراحی معده نام دارد. افراد برای انجام جراحی اسلیو معده مانند سایر جراحی ها باید شرایط خاصی را قبل و بعد از جراحی کاهش وزن داشته باشند. یکی از این شرایط وزن مناسب برای جراحی اسلیو معده است و موضوع دیگر هزینه جراحی اسلیو معده است همچنین قبل از جراحی لاغری باید اطلاعات کافی در مورد عوارض جراحی معده داشته باشیم. این مقاله را از سایت گافاری دیته آماده کرده ایم تا بر اساس اطلاعات علمی و همچنین تجربیات کسانی که جراحی معده انجام داده اند، شما را راهنمایی کنیم. بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

وزن مناسب برای عمل اسلیو معده

حال که فهمیدیم عمل اسلیو معده چیست باید  آمادگی برای جراحی اسلیو معده را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. اگر کاندید جراحی اسلیو معده هستید، ابتدا باید با یک مشاور صحبت کنید. پزشک مشاور وضعیت جسمانی فرد را بررسی می کند و از او می پرسد که آیا می تواند برای این عمل چیزی مصرف کند؟! سپس ویژگی های جراحی اسلیو معده، مانند شرایط جراحی اسلیو معده، وزن مناسب برای عمل اسلیو معده  قبل یا بعد از آن را توضیح می دهد. برخی از افراد برای جراحی بای پس معده باید به وزن مناسب برسند که پزشک آنها را در مورد رژیم غذایی قبل از عمل توصیه می کند.

جراحی اسلیو معده یک عمل کاهش وزن غیر قابل برگشت است. جراح در این عمل 15 درصد از شکم فرد را برمی دارد و در نتیجه حجم معده کاهش می یابد و باعث می شود فرد در مدت کوتاهی پس از عمل به طور متوسط ​​حدود 60 درصد از وزن خود را از دست بدهد. اما آیا این وزن برگشت ناپذیر است؟! در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

وزن مناسب برای عمل اسلیو معده

مراحل و رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

سختی این عمل نه تنها به هزینه جراحی اسلیو معده مربوط می شود، بلکه تحمل شرایط پس از عمل مراحل و رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده چندان دشوار نیست.

مرحله اول جراحی اسلیو معده یک تا یک هفته پس از جراحی است. در این دوران فرد فقط می تواند مایعات شفاف و بدون قند بخورد و خود فرد نیز به دلیل کاهش میزان هورمون گرسنگی در بدن، اشتهایی به غذا ندارد. نوشیدنی های مصرف شده در این مدت به کاهش علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ کمک می کند. مایعات شفاف مجاز در این دوره شامل ژله، عصاره استخوان، چای یا قهوه بدون کافئین و کپسول های بدون قند است. مردم باید از نوشیدنی های کافئین دار، نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنند.

مصرف پروتئین پس از عمل اسلیو معده

در هفته دوم مصرف پروتئین پس از عمل اسلیو معده، فرد باید رژیم غذایی مایعات را حفظ کند تا بدن هیدراته بماند. همچنین باید از مایعات غنی از پروتئین استفاده کنید. این پودرهای پروتئینی را می توانید به صورت 20 گرم پروتئین در روز مصرف کنید. در این مرحله نمی تواند غذاهای شیرین، غذاهای پرچرب و غذاهای سنگین مانند سوپ سبزیجات بخورد. اما آب میوه های رقیق، ماکارونی بسیار نرم، سوپ های رقیق شده بدون شکر و بدون چربی مجاز است.

در هفته سوم او می تواند غذاهای غلیظ و له شده بخورد و باید روزانه 60 تا 80 گرم پروتئین دریافت کند. غذاهایی مانند ماست یونانی، پوره سیب زمینی شیرین، کنسرو یا پوره مرغ و ماهی تن، تخم مرغ درشت، ماهی سفید شکم پر و غذای کودک در این زمان مجاز است. در مرحله بعد افراد می توانند سراغ غذاهای نرم بروند و نباید 60 تا 80 گرم پروتئین و آب کافی در طول روز را فراموش کنند. غذاهایی مانند غذاهای شیرین، نان، پوست و دانه میوه، سبزیجات سفت و خام، غذاهای چرب و برنج سفید مجاز نیستند. اما پنیر کم چرب، ماهی با گوشت های نرم، سبزیجات لطیف و سوپ از بهترین وعده های غذایی این دوره هستند.

غذاهای جامد

حدود یک ماه پس از جراحی، افراد می توانند غذاهای جامد مصرف کنند، اما نباید حدود 60 تا 80 گرم پروتئین و آب کافی را فراموش کنند. همچنین 30 دقیقه قبل از غذا آب ننوشید. افراد در این دوره ممکن است به صلاحدید پزشک نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی داشته باشند، زیرا مواد معدنی و ویتامین ها در بدن آنها کم شده است.

در این مدت می توانید از پنیر خامه ای کم چرب، ماهی، گوشت کم چرب، سبزیجات و مقدار محدودی میوه استفاده کنید. اما از خوردن نان سفید و غلات، سرخ کردنی ها، نوشابه ها، دسرها و غذاهای پرکالری و شیرین و … خودداری کنید.

عوارض عمل اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول عوارض سریع جراحی اسلیو معده است که مدت کوتاهی پس از جراحی معده ظاهر می شود. مهمترین عارضه سریع بعد از عمل، شکست جراحی اسلیو معده است. در این صورت میزان استخراج از معده کم است و نمی تواند مشکل اضافه وزن را حل کند. استفراغ و خونریزی نیز از عوارض شایع هفته اول پس از جراحی است. ناراحتی معده پس از جراحی اسلیو معده در افراد مبتلا به سوء هاضمه افزایش می یابد.

دسته دوم از عوارض جراحی اسلیو معده، عوارض طولانی مدت و مزمن هستند که برگرفته از تجربیات کسانی است که تحت عمل جراحی معده قرار گرفته اند. به عنوان مثال، ممکن است افراد به دلیل رژیم آستین معده نتوانند با یک وعده غذایی استراحت کنند و در نتیجه به عوامل دیگری مانند الکل و اعتیاد روی آورند. سایر عوارض طولانی مدت شامل افزایش وزن به دلایل مختلف مانند عدم رعایت رژیم اسلیو معده یا پارگی آستین معده است که به معنای افزایش مجدد حجم معده است.

عمل اسلیو معده خوب است یا نه

عمل اسلیو معده خوب است یا نه ؟ همه انواع جراحی عوارض و مزایای خود را دارند. به همین دلیل و به دلیل روش جدید جراحی اسلیو معده نمی توان آن را به طور کامل رد کرد. عوارض جراحی اسلیو معده را نیز نمی توان نادیده گرفت. بنابراین باید از یک پزشک مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید و اگر در معرض خطر شکست جراحی اسلیو معده هستید، نباید هزینه جراحی معده را متحمل شوید. یکی از مزایای جراحی اسلیو معده کاهش بیماری های مرتبط با چاقی است که به موفقیت این جراحی بستگی دارد. اگر هنوز یک رژیم غذایی مناسب را تا انتها رعایت نکرده اید، پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از عوارض جراحی معده با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

→ خواندن مطلب قبلی

گوشت قرمز چه تاثیری روی سلامتی دارد

خواندن مطلب بعدی ←

تنبلی چشم و درمان تنبلی چشم در کودکان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *