شاک ویوتراپی و مزایای آن چیست؟

شاک ویوتراپی ، یک راهکار درمانی موثر به منظور رفع مشکلات مرتبط با سیستم اسکلتی-عضلانی بدن است. این روش، کاملا غیر تهاجمی می باشد و می توان از آن در حوزه های مختلف توانبخشی، ارتوپدی و پزشکی ورزشی استفاده نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با این روش و مزایای درمانی آن بیشتر توضیح دهیم.

در مورد شاک ویوتراپی چه میدانید

در مورد شاک ویوتراپی چه میدانید؟

نام دیگر شاک ویوتراپی ، شوک درمانی می باشد. بهترین مراکز شاک ویوتراپی درشیراز را در پی جو میتوانید مشاهده نمایید.در این روش از یک سری ابزارهای خاص صدا، لرزش و نور جهت بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن استفاده می شود. از طریق امواج صوتی شاک ویو می توان بیشترین نیروی مکانیکی را بر اندام های مختلف بدن جهت درمان اعمال نمود. از این روش غیرتهاجمی می توان برای درمان بسیاری از مشکلات اسکلتی-عضلانی استفاده نمود. استفاده از این روش می تواند باعث خونرسانی، کاهش درد و بازسازی مجدد سلول ها در بافت های آسیب دیده بدن شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خارپاشنه با استفاده از این روش به طور کامل بهبود می یابد. دامنه حرکتی عضلات و بافت های آسیب دیده بدن با این روش بهبود خواهد یافت. شاک ویو تراپی، هیچ گونه عوارضی ندارد و بسیاری از افراد از این روش جهت بهبود دامنه حرکتی مفصل و بازسازی آن استفاده می کنند. بهترین فیزیوتراپی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

فرایند انجام شاک ویوتراپی به چه نحوی می باشد؟

جهت انجام شاک ویوتراپی ، ژل مخصوصی وجود دارد که فیزیوتراپ مقداری از آن را بر روی منطقه مورد نظر قرار می دهد. این روش با قرار دادن پروب دستگاه بر روی پوست به منظور ایجاد پارگی هایی جزئی در منطقه مورد نظر انجام می شود. فرایند انجام آن با ایجاد ضربه شدید موج شوکی می باشد. این امر می تواند در خون رسانی و افزایش مویرگ ها در منطقه مورد نظر، نقش مهمی را ایفا نماید. در بسیاری از موارد دیده شده است که بیمار در طول روند درمان از یک سری دردهای جزئی احساس ناراحتی می کند. در این شرایط با استفاده از بی حسی موضعی می توان شدت درد در این ناحیه را کاهش داد.

مزایای انجام شاک ویوتراپی

دستورالعمل مهمی که بعد از انجام شاک ویوتراپی باید رعایت نمود، عدم فعالیت ورزشی حداقل به مدت چند روز می باشد. اینکه بهبودی بیمار چقدر طول می کشد به شرایط او و نظر فیزیوتراپیست بستگی دارد. اگر شدت بیماری در برخی از افراد کم باشد، یک جلسه درمانی برای آنها تعیین می شود. در غیر اینصورت نیاز است که تعداد جلسات بیشتری را جهت بهبودی کامل تعیین نمود.

مزایای انجام شاک ویو تراپی

از جمله مهمترین مزایای انجام شاک ویوتراپی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• درمان خار پاشنه در شیراز
  • درمان التهاب مفصلی
  • رفع دردهای کشاله ران و لگن
  • رفع کامل دردهای کمر و گردن
  • بهبودی دردهای مزمن تاندون ها و عضلات
  • درمان آسیب های ورزشی
  • دردهای مرتبط با پا و کف پا
  • و…

شاک ویو تراپی کاربردهای زیادی دارد که در این مطلب تنها به تعداد معدودی از آنها اشاره کرده ایم. این روش برای هر فردی با هر نوع شرایط خاص بیماری مناسب نمی باشد. حتی الامکان قبل از انجام آن با یک فیزیوتراپیست مجرب مشورت نمایید.

چه افرادی نباید جهت انجام شاک ویوتراپی اقدام نمایند؟

انجام شاک ویوتراپی برای همه بیماران مناسب نمی باشد. قبل از انجام این روش درمانی، پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک پزشک متخصص در رابطه با بیماری های اسکلتی-عضلانی می باشد. اگر صلاحدید پزشک به استفاده از این روش درمانی باشد، می توانید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در رابطه با این نوع درمان مراجعه نمایید. به طور کلی، زنان باردار و آن دسته از افرادی که دارای تومورهای استخوانی هستند از انجام این روش درمانی پرهیز نمایند. اگر درصدد انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی در شهر خود هستید می توانید به سایت پی جو مراجعه نمایید. سایت پی جو، اطلاعات کاملی را در رابطه با آدرس و شماره تلفن بهترین مراکز فیزیوتراپی، گردآوری و در اختیار کاربران قرار داده است.

ایمپلنت کره ای مگاژن

آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد؟