آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد؟

این سوالی هست که همیشه به ذهن افراد میرسد و عموم مردم به آن فکر می کنند و برای بسیاری شک و شبه ایجاد کرده است.

باید بگویم که دگرهیپنوتیزم بر اساس علوم ذهنی و روانشناسی می باشد به همین دلیل بعضی از افراد ناآگاه و غیر متخصص، خصوصیت های عجیب و غریبی را به هیپنوتیزم نسبت می دهند.

 

این افراد باعث می‌شوند که جامعه به هیپنوتیزم با شک و تردید نگاه کند و این سوال برای آنها مطرح می‌شود که آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد!؟

در جواب باید بگویم که هیپنوتیزم جزء اساسی‌ترین و مهمترین بخش های وجودی انسان هست که ما هر روزه بارها و بارها آن را تجربه می‌کنیم، ولی چون از این خصوصیت آگاهی کامل نداریم نمی توانیم از آن بهره زیادی ببریم و برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده کنیم.

یک نکته جالب به شما بگویم که شاید شگفت زده شوید و آن این است : آیا می دانستید که اگر شما میتوانید صحبت کنید فقط به دلیل قدرت هیپنوتیزم پذیری شماست!

شناخت و ارائه تکنیک‌های دگرهیپنوتیزم

تعریف ساده و کلی از هیپنوتیزم

ساده ترین تعریفی که می توانیم در مورد هیپنوتیزم داشته باشیم این است که هیپنوتیزم یک آرامش و یک هوشیاری مضاعف می باشد که وقتی ما در این موقعیت و یا حالت قرار میگیریم، دسترسی پیدا می کنیم برای تغییر و برنامه ریزی جدید ناخودآگاهمان…

شاید شما بدانید که تمام رفتارها و باورهای ما و حتی عادات ما و تصمیم گیری هایی که انجام می دهیم ناشی از ضمیر ناخودآگاه می باشد.

که معمولاً در سنین پایین برنامه‌ریزی شده است یعنی در سنینی که اگر الان بود و متوجه بودیم شاید هیچ کدوم از عادات و رفتارهای کنونی مان را این طور برنامه ریزی نمی کردیم.

ما از طریق هیپنوتیزم می توانیم به ضمیر ناخودآگاهمان و برنامه ریزی هایی که در کودکی برای ما انجام شده دست پیدا کنیم. به عبارت دیگر هیپنوتیزم می تواند ضمیر ناخودآگاه ما را را در دسترس مان قرار دهد.

این شگفت انگیز نیست!؟

هیپنوتیزم به زبان ساده – آشنایی با هیپنوتیزم می تواند برای هر فردی جالب و هیجان انگیز باشد اینکه با قدرتی که می توان با آن به ناخودآگاه خود سفر نمود، اشتباهات را تصحیح کرد و یا حتی سلامتی خود را با آن افزایش داد هیپنوتیزم به صورت های مختلف و توسط هر شخصی م تواند اجرا گردد انواع متفاوتی داشته و با عنوان های مختلفی نامیده می شود برخی از هیپنوتیزم برای نمایش استفاده کرده برخی برای هیپنوتیزم دیگران و درمان آنها و برخی دیگر از آن برای درمان خودشان از خود هیپنوتیزم بهره می برند. حال اینکه شما می توانید با دنیایی از اطلاعات در این زمینه روبرو شوید ولی خوب در این مقاله ما سعی کردیم اصول ابتدای و مفاهیم اساسی هیپنوتیزم رو به زبان ساده برای شما توضیح دهیم.

وقتی کلمه هیپنوتیزم را می‌شنوید، احتمالا تصویر یک فرد اسرارآمیز که مقابل چشمان فردی یک ساعت جیبی را به طرفین تکان می‌دهد در ذهن شما ظاهر می‌شود…

همه ما حس کنجکاوی شدیدی نسبت به هیپنوتیزم داریم و بسیاری از ما از ته دلمان خواسته‌ایم که آن را امتحان کنیم یا در موردش مطالبی بخوانیم تا سر از کار این اسم عجیب و غریب درآوریم.

اما اصلا هیپنوتیزم چیست؟

واقعا اثرات درمانی دارد؟ چقدر خطرناک است؟

✅هیپنوتیزم خواب نیست.

نکته بسیار مهم این است که هیپنوتیزم خواب نیست. این باور غلطی است که اکثر افراد درباره هیپنوتیزم دارند. فردی که هیپنوتیزم می شود هشیاری کاملی نسبت به محیط اطراف خود دارد، صداهای محیط را می شنود و با درمانگر خود ارتباط برقرار می کند اما هر چیزی به سادگی حواس او را پرت نمی کند زیرا توجه او کاملاً متمرکز به کاری است که انجام می دهد (شبیه لیزر).

✅افزایش آرامش و توجه در هیپنوتیزم

در هیپنوتیزم بدن شما در حالت آرامش است و به سادگی دچار حواس پرتی نمی شوید و ذهن انتقادگر و تحلیل گر شما کمتر مزاحمت ایجاد می کند. معمولاً اکثر افرادی که هیپنوتیزم را تجربه می کنند آن را به شکل یک آرامش عمیق و لذت بخش توصیف می کنند.

✅افزایش قدرت تلقین پذیری در هیپنوتیزم

وقتی فردی در حالت هیپنوتیزم قرار می گیرد قدرت تلقین پذیری او افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند و دلیل آن همانطور که گفتم دسترسی به ضمیر ناخودآگاه است. در چنین شرایطی تلقین هایی که درمانگر یا خود فرد می کنند اثر بیشتری در ذهن ناخودآگاه او خواهد داشت.

✅قدرت تجسم در هیپنوتیزم افزایش پیدا می کند

در حالت هیپنوتیزم، قدرت تجسم فرد افزایش قابل توجهی پیدا می کند و هر چیزی را که تجسم می کند با دقت و جزئیات بیشتری می بیند، می شنود و حس می کند و در برخی از افراد (10 تا 15 درصد) این افزایش قدرت تجسم به حدی است که تجسم برای او مثل واقعیت می شود. یعنی وقتی چیزی را تجسم می کنند برایشان کاملاً واقعی است (درست مثل زمانی که رؤیا می بینیم).

نکته جالب توجه این است که استفاده از تجسم در درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات کاربرد دارد و هیپنوتیزم می تواند به درمان این مشکلات کمک زیادی کند.

پاسخ کامل این سؤالات در کارگاه دگرهیپنوتیزم د کتر آرام

✅هیپنوتیزم می‌تواند در زمینه های زیر به شما کمک کند:

1- افزایش آرام سازی و از بین رفتن تنش

2- افزایش میزان تمرکز و توجه

3- بهبود حافظه (HYPERMNESIA)

4- بهبود بازتاب‌ها

5- افزایش اعتماد به نفس

6- کنترل موثرتر درد

7- بهبود زندگی جنسی

8- افزایش سازماندهی و کارایی

9- افزایش انگیزه

10- بهبود روابط بین فردی

11- آهسته شدن سرعت فرایندهای پیری

12- ارتقای مسیر شغلی

13- کاهش سطوح اضطراب و افسردگی

14- غلبه بر داغدیدگی

15- رفع سردردها، از جمله سردردهای میگرنی

16- رفع آلرژی‌ها و اختلالات پوستی

17- تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقاومت در برابر بیماری‌ها

18- رفع عادت‌ها، ترس‌ها و سایر عادت‌های منفی

19- بهبود استواری

20- بهبود کیفیت افراد و شرایطی که شما وارد زندگی خود می‌کنید

21- افزایش توانایی بدست آوردن و نگه داشتن پول

22- رفع یا کاهش رفتارهای وسواس‌گونه

23- رفع بی‌خوابی

24- بهبود کیفیت کلی زندگی

25- بهبود آگاهی روانی

26- برقراری و حفظ تعادل بدن، ذهن و روحیه.

… و با استفاده از تلقین در هر زمینه ای می توانید بر روی خود تلقین کنید.

چگونه می‌توان دگرهیپنوتیزم را آموزش دید؟؟

آکادمی تجسم خلاق با مدیریت دکتر آرام(یکی از روانشناسان مطرح کشور در حوزه روانشناسی سلامت)، این فرصت را فراهم کرده تا افراد مختلفی را با دگر هیپنوتیزم آشنا کند و زندگی جدیدی را بتواند به آنها هدیه دهد. با دوره های دکتر آرام تا الان افرادی زیادی توانستند با دگر هیپنوتیزم اکثر مشکلات خود را برطرف و آرامش بیشتری را برای خود فراهم کنند.

اگر تو هم میخوای از دوره دگرهیپنوتیزم دکتر آرام اطلاع داشته باشی، کلیک کن.

ضرر نمی‌کنی…

→ خواندن مطلب قبلی

شاک ویوتراپی و مزایای آن چیست؟

خواندن مطلب بعدی ←

فصد خون به روش علمی، فواید و کاربردها

یک مورد نظر

  • هیپنوتیزم دیدگاهی جدیدی از زندگی رو بهم داد که تونستم باهاش یه جور دیگه فکر کنم و این موضوع تو تصمیم گیری هامم بهم کمک کرد. اما نمیدونم چجوری میشه به مرتبه ی بالاتری برسم…

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *