تشدید آلودگی هوا با افزایش سرطان ریه همراه است

تشدید آلودگی هوا با افزایش سرطان ریه همراه است

به گزارش دکتر هاریکا تشدید آلودگی هوا با افزایش سرطان ریه همراه است , به گزارش خبرگزاری دکتر هاریکا، احمد اسماعیل زاده گفت: هر ساله با شروع فصل سرما با معضل آلودگی هوا به دلیل پدیده وارونگی هوا مواجهه هستیم. یافته‌های مطالعات حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با طیف وسیعی از اثرات بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی و افزایش مرگ و میر همراه است.
وی افزود: بسیاری از اجزای ذرات معلق و سنگین هوا تحریک کننده و زمینه ساز سرطان به خصوص سرطان ریه، بیماری‌های مزمن مانند آلرژی‌های دستگاه تنفسی، عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی عروقی هستند.
اسماعیل زاده ادامه داد: در حین تنفس ذرات معلق سمی هوا وارد بدن شده و به سطح ریه‌ها می‌چسبند و بدین وسیله التهاب را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به خصوص آنتی اکسیدان های مایع پوششی ریه می‌شوند که به دنبال آن سلول‌های مختلف تخریب شده و خطر ابتلاء به سرطان به خصوص سرطان ریه افزایش پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: لذا دریافت غذاها و مواد مغذی که التهاب را کاهش می‌دهند در کنار دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدان های غذایی می‌توانند به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

غذاهای پرنمک و فرآوری شده سطح استرس را افزایش می دهند

خواندن مطلب بعدی ←

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه کاشان