نوشیدن الکل به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد

1
D986d988d8b4db8cd8afd986 d8a7d984daa9d984 d8a8d987 d8b7d988d8b1 d982d8a7d8a8d984 d8aad988d8acd987db8c d8aed8b7d8b1 d985d8b1daaf d8b2d988 642dee393d739

نوشیدن الکل به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد

به گزارش دکتر هاریکا محتوای نوشیدن الکل به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می‌دهند که سه واحد نوشیدنی الکلی یا بیشتر در روز به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.
برای این تجزیه و تحلیل، محققان ۱۰۷ مطالعه را ارزیابی کردند که رابطه بین مصرف الکل و مرگ را ارزیابی کرده بودند. این مطالعات شامل نزدیک به ۵ میلیون شرکت کننده از کشورهای مختلف بود.
«تیم استاکول»، محقق ارشد از دانشگاه ویکتوریا در بریتیش کلمبیا کانادا، گفت: «این یک مرور کلی از بسیاری از مطالعات واقعاً بد است. در این مطالعات، سوگیری‌های زیادی وجود دارد، و تحلیل ما این موضوع را نشان می‌دهد.»
محققان دریافتند خطر مرگ، در میان افرادی که روزانه ۲۵ تا ۴۴ گرم الکل، یعنی حدود سه نوشیدنی، می‌نوشند، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.
نتایج نشان داد که خطر مرگ به طور قابل توجهی برای افرادی که ۴۵ گرم یا بیشتر الکل در روز می‌نوشیدند، افزایش می‌یابد.
بیشترین خطر در میان افرادی بود که ۶۵ گرم یا بیشتر الکل در روز یا بیش از چهار نوشیدنی مصرف می‌کردند. خطر مرگ آنها حدود ۳۵ درصد بیشتر از افرادی بود که گاه به گاه الکل مصرف می‌کردند.

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  نوشیدن الکل به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد – دکتر هاریکا

2023-04-06 02:25:04

دیدگاه ها غیرفعال است