قویترین گیاه ریزش مو کدام است؟ (درمان خانگی رشد و تقویت مو)

بسیاری از مردم به دنبال راهکارهایی برای حفظ طراوت، زیبایی و شادابی موهای خود هستند و در این زمینه نیز هزینه زیادی می پردازند. آنها از روغن آرگان اصل تا روغن هایی مثل رزماری را به منظور براقیت و قویتر کردن ریشه موهایشان استفاده می کنند.

یکی از مشکلاتی که بیشتر مردم امروزه به دلیل استرس زیاد با آن دست و پنجه نرم می کنند ریزش مو می باشد، اکثر مردم برای حل این مشکل خود از گیاهان دارویی استفاده می نمایند. برای حل این مسئله به صورت کامل باید به سراغ قویترین گیاه ریزش مو چون جینسینگ بروید. اما آیا سایر گیاهان مفید در این رابطه را می شناسید؟

 

معرفی قویترین گیاه ریزش مو

در واقع برخی گیاهان و فرآورده ها به دلیل خواص فوق العاده شان تاثیر زیادی بر روی زیبایی مو می گذارند؛ به همین دلیل پزشکان نیز اقدام به تجویز انواع آنها مثل گزنه، جینسینگ، روغن رزماری برای مو و … می نمایند. تا مراجعه کنندگانشان سریعتر به نتیجه دلخواه برسند.

در ادامه لیستی از انواع گیاهان موثر برای درمان ریزش مو را می آوریم و درباره آنها و ویژگی هایشان صحبت می کنیم تا با خواصشان بیشتر آشنا شوید:

ریحان وحشی

از ریحان وحشی می توان به عنوان قویترین گیاه ریزش مو یاد کرد که آلوپسی آندروژنیک را درمان می کند. این گیاه خواص ضد التهابی دارد، به همین جهت با مصرف آن می توانید جلوی بسیاری از مشکلات و عفونت های مربوط به کف سرتان را بگیرید.

با مصرف مداوم ریحان وحشی جلوی آنزیم مربوط به آلوپسی نیز گرفته خواهد شد، بنابراین اگر دچار این مشکل هستید، حتما مصرف این گیاه را جزء برنامه مراقبتی تان قرار دهید.

یکی دیگر از خواص و مزایای ریحان وحشی بهبود جریان خون و همچنین کمک به رشد موهایتان است. این گیاه همچنین مانع شکنندگی موها شده و آنها را لطیف می کند.

آمله

کلاژن یکی از مهمترین عوامل تحریک کننده رشد مو در بدن انسان است که مقدار مناسب آن همواره سلامت موهایتان را حفظ می کند. شما با مصرف آمله که به آن گوسن بری هندی نیز می گویند، به بهبود روند تولید کلاژن در بدنتان کمک خواهید کرد.

جینسینگ

جینسینگ نیز مانند ریحان وحشی جلوی فعالیت آنزیم مرتبط با آلوپسی آندروژنیک را می گیرد، به همین دلیل از آن به عنوان قویترین گیاه ریزش مو یاد می کنند. شما می توانید با مصرف مداوم این گیاه گردش خونتان را بهبود بخشیده و از آن برای مستحکم کردن موهایتان استفاده کنید.

هم اکنون بسیاری از مردم از جینسینگ مانند یک تونیک استفاده می کنند.

جینکو بیلوبا

گیاه جینکو بیلوبا با بهبود جریان خون و تغذیه فولیکول های مو از ریزش آنها جلوگیری می کند و بعد از مدتی استفاده از آن متوجه پرپشتی موهایتان خواهید شد. شما می توانید با استفاده از عصاره این گیاه رشد موهایتان را تحریک کنید تا در مدت زمان کوتاه تری بلندتر شوند و جذابیت بیشتری به چهره و استایلتان ببخشند.

شنبلیله

دانه های شنبلیله جزء بهترین گیاهان تاثیرگذار برای جلوگیری از ریزش مو به شمار می آیند که به دلیل وجود فیتواستروژن ها جلوی ریزش موها را می گیرند و حتی باعث رشد آنها نیز خواهند شد.

دانه شنبلیله با جلوگیری از فعالیت هورمون DHT راز بزرگ جلوگیری از ریزش مو است که بسیاری از افراد با کشف آن توانسته اند پرپشتی و طراوت را به موهای خود هدیه دهند.

مریم گلی

روغن مریم گلی یکی از تاثیرگذارترین روغن ها در درمان شوره سر به شمار می آید که فواید نرم کنندگی نیز دارد. در صورتی که مریم گلی را با سایر گیاهان مناسب برای جلوگیری از ریزش مو ترکیب کنید، می توانید از فواید فوق العاده آن برای افزایش حجم موها و تحریک کردن فاز فعال فولیکول های آنها بهره ببرید.

 

چریش

چریش با لینولئیک اسید و اولئیک اسید به استحکام و تغذیه موهایتان کمک می کند و باعث نرمی آنها نیز می شود. این گیاه خواص درمانی فوق العاده ای نیز برای شپش سر دارد و با از بین بردن شوره ها می توان از آن به عنوان یک متخصص همه فن حریف برای مو یاد کرد. اگر درگیر مشکل آلوپسی هستید، به طور مداوم از چریش استفاده کنید، چون این گیاه باعث درمان آن نیز می شود.

بابا آدم

شما می توانید با مصرف گیاه بابا آدم چربی سرتان را تنظیم کنید و باعث درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات مختلف سبورئیک، پسوریازیس یا شوره سر شوید؛ در واقع بابا آدم به دلیل خواص ضد التهابی خود این فواید و مزیت ها را برایتان به ارمغان می آورد.

گل مروارید کاذب

اگر ریزش موهایتان شدیداً زیاد است و در حال از دست دادن تمام آنها هستید، پیشنهاد می دهیم که از قویترین گیاه ریزش مو یعنی گل مروارید کاذب، استفاده کنید که جلوی کچلی را می گیرد و به رشد مو نیز کمک فراوانی می کند.

این گیاه با درمان اگزما و درماتیت، مشکلات مربوط به کف سرتان را از بین خواهد برد، بنابراین با مصرف مداوم آن جلوی بسیاری از مشکلات مربوط به ریزش موهایتان گرفته خواهد شد.

گزنه 2 پایه

گزنه 2 پایه با جلوگیری از فرآیند تبدیل تستوسترون به DHT کمک فراوانی به جلوگیری از ریزش موها می کند و بعد از مدتی حجم آنها را افزایش ولطافت شان را بیشتر می نماید. این گیاه برای درمان تلوژن افلوویوم نیز بسیار پرکاربرد بوده و بسیاری از افراد مبتلا به این چالش از آن به منظور درمان استفاده می کنند.

جاتامانسی

شما می توانید از عصاره جاتامانسی در تونیک های خود استفاده کنید تا با استفاده از آن جلوی ریزش مویتان را بگیرید. بنابر تحقیقات یکی از قویترین گیاهان برای درمان ریزش مو این گیاه می باشد.

ساوپالمتو

اگر می خواهید از مشکل ریزش موهایتان جلوگیری کنید و باعث رشد مجدد فولیکول ها شوید، پیشنهاد می دهیم که حتما از ساو پالمتو بهره ببرید که جزء قویترین گیاهان برای درمان ریزش مو به شمار می آید. این گیاه به منظور تنظیم تولید سبوم در شامپوها استفاده می شود. ساو پالمتو جلوی تبدیل تستوسترون به DHT را می گیرد، به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است.

رزماری، بهترین تقویت کننده مو

با مصرف رزماری به صورت موضعی می توانید آلوپسی آندروژنیک را درمان و به رشد موهای سالمتان نیز کمک کنید. در بدن ما هورمونی به نام DHT وجود دارد که با ریزش مو در ارتباط است و گیاه رزماری از فعالیت آن جلوگیری می کند.

شما می توانید روغن رزماری را بدون نگرانی به کف سرتان ماساژ دهید، چون بر خلاف ماینوکسیدیل در بسیاری از مواقع موجب تحریک نمی شود و اثرات مثبتی بر آن می گذارد.

 

قویترین گیاه ریزش مو با تاثیرگذاری فوق العاده

قویترین گیاه ریزش مو، رزماری می باشد، این گیاه با تاثیرگذاری فوق العاده بر مشکلات مو می تواند بعد از مدتی پرپشتی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر به طور مداوم و زیر نظر پزشک از گیاهان داخل این مقاله استفاده کنید، بعد از مدتی متوجه تاثیرگذاری فوق العاده آنها می شوید و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای روش های درمانی گران ندارید.

از اغلب این گیاهان در بسیاری از محصولات ضد ریزش مثل تونیک ها، شامپوها و … نیز استفاده شده است، چون کارشناسان و تولیدکنندگان به خواص معجزه آسای آنها پی برده اند.

→ خواندن مطلب قبلی

یک اشتباه دارویی درباره سرماخوردگی کودکان

خواندن مطلب بعدی ←

فریب فروش صندلی پزشکی را نخورید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *