عبور از پیک هشتم کرونا نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

عبور از پیک هشتم کرونا نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

به گزارش دکتر هاریکا در اخبار کرونا محتوای عبور از پیک هشتم کرونا نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است هاشم علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: موج هشتم کرونا روی شاخه صعودی در سطح کشور است و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست و لازم است رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی تر بگیریم.
وی افزود: گام نخست برای مقابله با موج هشتم این است که واکسن‌های یادآور تزریق شود و نیاز است مردم تزریق واکسن‌های یادآور را بسیار جدی بگیرند.
مدیر توسعه شبکه و ارتقا شبکه مرکز بهداشت قزوین ادامه داد: سالمندان و یا افراد با بیماری زمینه‌ای که شش ماه از نوبت یادآور قبلی گذشته حتماً باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه وضعیت تزریق واکسن در گروه‌های ۵ تا ۱۸ سال خوب نیست، عنوان کرد: در این گروه تنها ۳۸ درصد واکسن نوبت اول را تزریق کرده‌اند و در نوبت دوم نیز فقط شاهد ۲۹ درصد تزریق واکسن بوده‌ایم.
علیجانی ادامه داد: در گروه سنی بالای ۱۸ سال تزریق واکسن در نوبت اول و دوم وضعیت مناسبی دارد اما بیش از ۵۰ درصد افراد مشمول واکسن یادآور را تزریق نکرده‌اند.
این مسئول تاکید کرد: عبور از موج هشتم نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن‌های یادآور است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۵۲ نفر در بیمارستان به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند که ۱۳ نفر از آنها بستری جدید محسوب می‌شوند.
مدیر توسعه شبکه و ارتقا شبکه مرکز بهداشت قزوین با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر فوتی بر اثر کرونا نداریم ادامه داد: متأسفانه حال ۶ نفر از بیمارانی که بستری هستند مناسب نیست.
علیجانی در پایان با بیان اینکه شهرستان تاکستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند، یادآور شد: رعایت نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی را باید خیلی جدی بگیریم.

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  عبور از پیک هشتم کرونا نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است – دکتر هاریکا

2023-02-13 01:46:04

→ خواندن مطلب قبلی

مصرف فست فودها با بیماری کبدی مرتبط است

خواندن مطلب بعدی ←

۳ شهرستان استان سمنان رخت آبی را درآوردند/ «کرونا» نقطه سر خط