زبان بدن سگ: ارتباط با گوش، دم، سر و پوزه

ارتباط بین انسان و سگ پیچیده است: بیشتر صاحبان سگ برای درک دوست چهارپای خود به زمان و تجربه زیادی نیاز دارند. زبان بدن سگ از اهمیت اساسی برخوردار است زیرا سگ ها معمولاً خلق و خوی و نیازهای خود را بدون صدایی به اشتراک می گذارند. در اینجا هوشمندانه عمل کنید و مهمترین چیزها را در مورد زبان بدن دوست چهارپای خود بیابید.

ارتباط بدون صدا: زبان بدن سگ

سگ‌ها دائماً با ما و هم‌سگ‌هایشان ارتباط برقرار می‌کنند: اگرچه آنها مجموعه‌ای از صداها دارند – پارس کردن، جیغ، غرغر کردن، زوزه کشیدن و ناله کردن – آنها بیشتر آن را با بدنشان به ما می‌گویند: با حالات چهره، گوش‌ها، دم و حالت کلی سگ ها گویای این موضوع است. تنها در زمینه کلی زبان بدن، آواز سگ ها معنای کامل خود را می گیرد.

دوستان چهار پا مجموعه گسترده ای از گزینه های ارتباطی دارند. اگر می خواهید سگ خود را درک کنید، باید آنها را بشناسید و خواندن آنها را یاد بگیرید و از مربی سگ کمک بگیرید.

زبان گفتاری

پارس کردن ، فریاد زدن، و زوزه کشیدن به صورت مجزا در مواقعی که هیچ تماس بصری بین سگ یا انسان و حیوانات وجود ندارد مفید است. سگ شکاری می تواند با پارس کردن شکار را از محل شکار مطلع کند. یک دسته از سگ ها می توانند ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کنند، حتی اگر حیوانات جداگانه در مجاورت یکدیگر نباشند.

اما سگ ها همچنین دوست دارند از “صدای” خود در زندگی روزمره استفاده کنند: دوست چهار پا شما می تواند از شما بخواهد که با پارس کردن بلند از قلمرو خود بازی کنید یا از قلمرو آنها دفاع کنید. سگ شما با زوزه کشیدن یا ناله کردن، احساسات خود مانند درد، ترس یا ناراحتی را به شما می گوید.

ژست

موقعیت گوش ها یا وضعیت و حرکت دم از مهمترین عناصر زبان بدن سگ است. این گزینه های ارتباط بصری حتی از فاصله دورتر قابل مشاهده و قابل درک هستند. هر تغییری، هر چقدر هم که کوچک باشد، می تواند تفاوت های بزرگی در معنا داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چه بلایی سر دوست چهارپایتان می‌گذرد، باید به این دو قسمت بدن توجه زیادی داشته باشید.

حالات چهره

چشم ها و لب ها بر حالت واقعی صورت سگ تسلط دارند و وقتی از نزدیک به آنها نگاه می شود، می توانند پیام های بسیار متفاوتی را منتقل کنند.

حالت سگ

موقعیت و تنش بدن به شما می گوید که آیا سگ شما اعتماد به نفس دارد یا تدافعی، آرام است یا عصبی.

ارتباط از طریق لمس

نوک زدن، دراز کشیدن روی سر، نوازش پاهای شما – سگ شما همچنین از طریق لمس با شما و همسالان خود ارتباط برقرار می کند.

ارتباط از طریق برندهای عطر

سگ ها با استفاده از رایحه ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. علامت گذاری با برچسب های بو و استشمام نیز بخشی از ارتباط سگ است. چه کسی قبل از من در این سایت بوده است؟ عوضی همسایه داغه؟ سگی که امروز صبح اینجا قدم زد چند ساله است؟ سگ‌ها دائماً پیام‌هایی را برای سگ‌های همنوع خود به جا می‌گذارند: از طریق ادرار و مدفوع یا بویی که از غدد پکائودال بالای پایه دم جاری می‌شود و با تکان دادن پخش می‌شود.

اگر می‌خواهید زبان بدن سگ را تفسیر کنید، باید همیشه به تصویر کلی توجه کنید: حالت بدنی، حالات چهره و ژست‌ها و همچنین صداهای سگ شما تکه‌های جداگانه‌ای از پازل هستند که باید کنار هم قرار گیرند تا یک تصویر کلی تشکیل دهند. تلاش ارزشش را دارد، زیرا فقط سگی که بفهمد سگ شادی است!

هنگام تفسیر زبان بدن سگ، توجه به تمام سیگنال های ارتباطی به طور همزمان بسیار مهم است.

زبان بدن سگ: 3 سوء تفاهم رایج

از آنجایی که سگ ها بسیار متفاوت از انسان ها ارتباط برقرار می کنند، اغلب سوء تفاهم ها رخ می دهد. عقاید اشتباه سنتی نیز به این قضاوت‌های نادرست کمک می‌کنند. ما در اینجا چنین تصورات غلطی را برطرف می کنیم.

آیا سگ ها وقتی دم خود را تکان می دهند خوشحال می شوند؟

بسیاری از مردم به طور خودکار تصور می کنند که سگ هایی که دم خود را تکان می دهند دوستانه و دارای خلق و خوی خوبی هستند. این تعبیر را از ابتدا به کودکان نیز آموزش می دهند.

اما اینطور نیست: سگی که دم خود را تکان می دهد همیشه دوستانه نیست. اول از همه، دوست چهار پا در حالت هیجانی هیجانی قرار دارد: این بدان معناست که او می تواند روحیه خوبی داشته باشد، اما همچنین پرخاشگر، استرس یا ناامن است.

بنابراین نه تنها به مکان و نحوه تکان دادن دم بستگی دارد، بلکه به سیگنال هایی که سگ با بقیه بدنش ارسال می کند نیز بستگی دارد:

  • سگی که دمش بیش از حد به عنوان امتداد ستون فقرات به جلو و عقب می چرخد، به طوری که تمام انتهای عقبش تکان می خورد، احتمالاً با نیت دوستانه به سمت شما می آید.
  • سگی با حالت تنش و گوش‌های پهن که دمش به سمت بالا و با ریتم تند به جلو و عقب می‌چرخد، معمولاً با شما دوستانه نیست. اینجا باید مراقب باشی
    به طور کلی، همیشه باید در برخورد با سگ هایی که نمی شناسید رفتاری منتظرانه داشته باشید و تحت هیچ شرایطی به سمت آنها هجوم نیاورید.

سگ های خمیازه خسته هستند

دوستان چهار پا اغلب با دهان باز خمیازه می کشند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که آنها از کمبود خواب رنج می برند: این ژست زبان بدن سگ می تواند به این معنی باشد که سگ استرس دارد، هیجان زده است یا چیزی برای آنها مناسب نیست. بنابراین فرستادن سگ خمیازه‌کش برای خوابیدن در تختش می‌تواند در برخی شرایط کاملاً نامناسب باشد. اگر سگ استرس یا هیجان داشته باشد، به سختی می تواند در جای خود آرام شود.

آیا سگ ها می توانند لبخند بزنند؟

اکثر صاحبان سگ به این سوال با یک “بله” پاسخ می دهند. اما موضوع چندان واضح نیست. اساساً، “نشان دادن دندان” به زبان بدن سگ هیچ چیز خوبی را نشان نمی دهد: دوستان چهارپایی که به نظر می رسند در حال پوزخند هستند نیز ممکن است دندان های خود را بیرون بیاورند که می تواند به عنوان یک تهدید درک شود.

اما: مطالعات علمی توسط زیست شناس و محقق مشهور رفتار، دوریت فدرسن-پیترسن نشان می دهد که سگ ها یاد گرفته اند از مردم و لبخندهای آنها تقلید کنند. اما دوستان چهارپا فقط این لبخند را نسبت به انسان هایشان نشان می دهند. علاوه بر این، لبخند دوستانه را نباید با چهره به اصطلاح بازی سگ ها اشتباه گرفت: این ویژگی با چشمان باز و اغلب چرخانده شده و دهان باز است به طوری که همه دندان ها قابل مشاهده هستند. بنابراین همیشه ارزش دارد که به دقت نگاه کنید تا ببینید آیا دوست پشمالوی شما واقعاً می خندد یا خیر.

به هر حال : محققان رفتارشناسی در دانشگاه فلوریدا کشف کرده‌اند که توانایی سگ‌ها در تفسیر حالات چهره افرادی که می‌شناسند متفاوت‌تر از روش دیگر است. سگ ها در خواندن زبان بدن بسیار جلوتر از ما انسان ها هستند. شما میتوانید از یوتیوب کمک بگیرید.

به زبان سگ پاسخ مناسب بدهید

این فقط مردم نیستند که سگ را اشتباه می فهمند، بلکه برعکس: ما به عنوان صاحبان اغلب نسبت به زبان بدن سگ واکنش نامناسبی نشان می دهیم یا سگ را با حرکات و حالات صورت خود اشتباه می گیریم. این امر گاهی منجر به سردرگمی اعضای چهارپای خانواده ما می شود و گاهی به واکنش های خشونت آمیز منجر می شود.

هنگام برخورد با سگ خود، همیشه باید سعی کنید نه تنها به سیگنال های بدن او توجه کنید، بلکه باید به آنها واکنش مناسب نشان دهید.

برخی از عناصر زبان بدن انسان توسط حیوانات به روش های کاملاً متفاوتی با آنچه ما در نظر داشتیم تفسیر می شوند. این موارد شامل موارد زیر است:

  • به چشم ها نگاه کنید: زمانی که با فردی دوستانه احوالپرسی می کنیم، معمولا مستقیم به طرف مقابل نگاه می کنیم. سگ ها به طور طبیعی این را به عنوان یک حرکت تهدید آمیز درک می کنند.
  • از بالا روی سگ خم شوید: این حرکت برای سگ ها نیز تهدیدکننده به نظر می رسد و می تواند منجر به پرخاشگری آنها شود. آنها همچنین وقتی از پشت به آنها نزدیک می شوید قدردانی نمی کنند.
  • نوازش سر سگ از بالا: به طور شهودی، اکثر مردم دوستان چهار پا را دقیقاً در جایی که آنقدر دوست ندارند، یعنی بالای سر، نوازش می کنند. افراد بزرگتر واقعاً تهدید کننده هستند، به خصوص زمانی که برای حیوانات ناشناخته باشند. این باعث ناراحتی سگ ها می شود و آنها را می ترساند. با این حال، بیشتر افراد دوست دارند در پهلوها، سینه و کنار پوزه لمس شوند. شما می توانید هر آنچه را که باید در مورد نوازش بدانید در مقاله ما ” نوازش به روش صحیح ” بیابید .
  • در آغوش گرفتن: وقتی می خواهیم محبت خود را به کسی نشان دهیم، دوست داریم او را در آغوش بگیریم. این کار را با دوستان چهارپای خود نیز انجام می دهیم. اما آنها اصلاً قدر این نشانه عشق را نمی دانند. این را در واکنش آنها می بینید: سگ ها معمولاً به سرعت سعی می کنند از آغوش جدا شوند، خمیازه بکشند، گوش های خود را صاف کنند یا شروع به لیسیدن لب های خود کنند. بسیاری از مردم به سادگی سر خود را برمی گردانند.

اگر می خواهید با سگ خود به یک تیم بی نظیر تبدیل شوید، باید زبان بدن سگ را یاد بگیرید. این تنها راهی است که ارتباط موفق بین انسان و حیوان امکان پذیر است.

→ خواندن مطلب قبلی

ضرورت تفکیک سلامت معنوی اسلامی از سکولار

خواندن مطلب بعدی ←

عوارض مصرف دخانیات بر قدرت باروری مردان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *