درمان قطعی چین و چروک دور چشم با روش های خانگی

قرار گرفتن در معرض محیطی که باعث کم‌آبی و ایجاد سموم در بدن بشود، می‌تواند پوست شما را به خصوص در ناحیه دور چشم، بیشتر در معرض چین و چروک‌های واضح قرار دهد. زیرا این ناحیه به دلیلی ظرافت و نازکی بیشتر در معرض خطوط و پیری قرار دارد. چین و چروک‌ها بخش طبیعی از روند پیری هستند، با این وجود دلیلی برای ترس از ایجاد آن وجود ندارد. اما اگر دوست دارید علائم پیری را روی پوست خود با راه‌های طبیعی کاهش دهید، برای انجام این کار در این مقاله به چند روش برای پیشگیری و رفع چین و چروک دور چشم پرداخته ایم.

1. مصرف قند خود را محدود کنید

قند از طریق فرآیندی به نام “گلیکاسیون” روی بدن ما تاثیر می‌گذارد. گلیکاسیون بخشی طبیعی از فرآیند پیری است و نام واکنش شیمیایی است که زمانی رخ می‌دهد که قندها در بدن به پروتئین‌ها متصل شوند. وقتی قند و پروتئین با هم ترکیب می‌شوند، واکنش نشان می‌دهند و «محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته» (که معمولاً به عنوان AGE شناخته می‌شوند) تشکیل می‌دهند که باعث سفت شدن الیاف پروتئین می‌شود.

هنگامی که این پروتئین‌ها تحت فرآیند AGEs قرار می‌گیرند، کمتر انعطاف‌پذیر می‌شوند و ضعیف و تغییر رنگ می‌دهند که به صورت چین و چروک، افتادگی و از دست دادن جوانی روی پوست ظاهر می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که پروتئین‌ها در اثر گلیکوزیله ضعیف شده‌اند، بیشتر در معرض آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش هستند.

2. از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی است. به این معنی که وقتی آن را روی پوست دور چشم خود می‌زنید، شکاف‌های اپیدرم را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما صاف شود. روغن نارگیل نه تنها آن را صاف‌تر می‌کند، بلکه به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند، که باعث می‌شود گودی دور چشم پرتر به نظر برسد. روغن نارگیل به عنوان یک درمان موثر برای پوست خشک شناخته شده است.

3. چای برگ بادرنجبویه را امتحان کنید

عصاره برگ بادرنجبویه طبق مطالعه محققان باعث انعطاف‌پذیری بیشتر پوست و اصلاح آسیب‌های بافت پوستی به خصوص ناحیه پنجه کلاغی دور چشم می‌شود.

 

4. از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید

سفیده تخم مرغ چای برگ بادرنجبویه سرشار از پروتئین و آلبومین است. این مواد خاصیت رنگ‌کنندگی پوست را دارند و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند. برای استفاده از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک، یک عدد سفیده تخم مرغ را بردارید و با همزن بزنید تا کف کند. آن را روی ناحیه زیر چشم بمالید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه خشک شود سپس آن را بشویید. این ماسک می‌تواند به کاهش موقت چین و چروک زیر چشم کمک کند.

5. از ماسک ماست، عسل، لیمو و ویتامین Eاستفاده کنید

با ترکیب ماست، عسل، لیمو و ویتامین E به عنوان یک ماسک خانگی شما فواید چندین ماده موثر در کاهش چین و چروک را به پوست خود می‌رسانید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که به لایه‌برداری و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. عسل یک مرطوب‌کننده است و خاصیت ضد التهابی دارد. لیمو حاوی ویتامین C است که به افزایش تولید کلاژن معروف است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه در ناحیه زیر چشم بمالید و سپس بشویید.

6. سیگار را کنار بگذارید

سیگار به دلایل زیادی برای سلامتی شما مضر است، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌تواند باعث پیری زودرس صورت شما شود. یک مطالعه جالب چهره 79 جفت دوقلو همسان را مقایسه کرده که در آن‌ها یکی عادت سیگار کشیدن داشت و دیگری عادت نداشت. تفاوت‌های قابل توجه در سن آن‌ها نشان می‌دهد که سیگار بر وضعیت پوست صورت شما تأثیر منفی می‌گذارد. حتی قرار گرفتن در اطراف دود دست دوم بر طبق یک منبع مورد اعتماد، می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر را افزایش دهد و در عین حال ممکن است به پوست شما نیز آسیب برساند.

ما در این مقاله به روش های درمان و پیشگیری از چین و چروک دور چشم پرداختیم که بهتر است علاوه بر راه های درمان خانگی محصولات مورد استفاده خود را مرتبط با مشکلی که داریم استفاده کنیم و فروشگاه اینترنتی و حضوری مایا در این خصوص به شما کمک می کند هم بتوانید روتین پوستی مختص پوست خود را داشته باشید و هم به درمان مشکلات پوستی خود از جمله رفع گودی زیر چشم و … بپردازید. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره 09198002055 و 09126232795 تماس گرفته و یا به وب‌سایت فروشگاه به نشانی https://mayaoriginal.com/ مراجعه نمایید.

→ خواندن مطلب قبلی

هر آنچه باید در مورد بریس اسکولیوز بدانید

خواندن مطلب بعدی ←

4 روش کشف علاقه کودکان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *