درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید

درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید

به گزارش دکتر هاریکا در اخبار بیماری ها و درمان محتوای درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا، این درمان‌ها حتی برای افراد دارای نقص ایمنی، صرف نظر از سن، مؤثرتر بود.
«کوین کیپ»، نویسنده اصلی مطالعه، گفت: «ما با استفاده از پایگاه داده دانشگاه از بیماران تحت درمان با آنتی بادی‌های مونوکلونال که یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنتی‌بادی ایالات متحده است، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این درمان به طور واضح زندگی را نجات داده و از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند.»
سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری را به پنج آنتی بادی مونوکلونال بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ اعطا کرد. این آنتی‌بادی‌های ساخت بشر برای جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌های انسانی در جایی که می‌توانند تکثیر شوند و باعث بیماری‌های جدی شوند، طراحی شده‌اند.
موارد استفاده شده برای کووید ۱۹ به صورت داخل وریدی یا از طریق تزریق تجویز شدند. موارد استفاده محدود به افراد ۱۲ سال و بالاتر بود که به خاطر داشتن فاکتورهای پرخطر، در معرض پیامدهای بد ویروس قرار داشتند.
با تکامل ویروس، آنتی‌بادی‌ها نیز رشد کردند، آنتی‌بادی‌های جدید وارد شدند و آنتی‌بادی‌های قدیمی‌تر پس از از دست دادن اثربخشی حذف شدند.

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید – دکتر هاریکا

2023-04-06 15:11:43

→ خواندن مطلب قبلی

۱۱ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند

خواندن مطلب بعدی ←

سرُم در صدر داروهای مصرفی مردم/رکوردشکنی تأمین سرُم