خمیردندان مناسب دندان های لمینت شده

خمیردندان مناسب دندان های لمینت شده

خمیردندان مناسب دندان های لمینت شده آیا دندان های لمینت شده، به خمیر دندان های خاصی برای مسواک زدن نیاز دارند. یا می توان از خمیردندان های معمولی استفاده کرد؟ خمیردندان مناسب دندان های لمینت شده، دارای چه ساختار و ویژگی هایی است؟

 

امروزه روش های بسیاری برای ترمیم دندان ها و زیبایی آن وجود دارد که هر یک از متدها و متریال های مختلفی استفاده می کنند. لمینت دندان، یکی از روش های شناخته شده تری است که با ساخت یک روکش جداگانه روی دندان ها، زیبایی خاصی به آن می دهد. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که لایه بیرونی دندان های آن ها آسیب دیده و لکه هایی روی آن قرار دارد. پوشش پرسلین ونیر یا همان لمینت که روی مینای دندان قرار می گیرد، ظاهری کاملاً طبیعی روی دندان ها داشته و به عنوان یک روش نسبتاً دائمی شناخته می شود.

با وجود این که لمینت دندان روشی کاملاً پیشرفته است و در آن از مواد باکیفیتی استفاده می شود، اما هنوز هم به اندازه دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارد. مسواک زدن با خمیر دندان و استفاده از نخ دندان، معمول ترین مراقبت هایی است که باید از دندان های خود انجام دهید.

اکثر کسانی که دندان های خود را لمینت کرده اند، دقیقاً نمی دانند که باید از چه خمیر دندانی استفاده کنند تا ضمن تمیز کنندگی مناسب، به بافت پرسیل ونیر ها (روکش لمینت) آسیبی وارد نشود.

خمیردندان برای دندان لمینت شده

خمیردندان مناسب دندان های لمینت شده با بیشتر شدن تعداد افرادی که لمینت را برای ترمیم دندان های خود انتخاب می کنند، تولید کنندگان خمیردندان ها نیز اقدام به تولید محصولات مخصوصی برای این افراد کرده اند. اگرچه مطمئناً این خمیردندان ها برای دندان های لمینت شده ضرری نداشته و کاملاً با آن سازگار هستند، اما قیمت های بالایی دارند.

طبیعتاً خرید خمیردندان های مخصوص دندان های لمینت شده، برای بسیاری مقرون به صرفه نیست. بیشتر خمیردندان های معمولی نیز دارای ترکیباتی هستند که ممکن است در دراز مدت، به لمینت دندان ها آسیب زده و ظاهر اولیه آن را از بین ببرد.

بهترین شیوه مراقبت از دندان ها

مسئله اصلی که باید به آن توجه کنید، این است که در واقع نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان روزانه، نسبت به انتخاب نوع خمیر دندان اهمیت بیشتری دارد. به علاوه، حتی بهترین خمیردندان ها نیز در صورت عدم استفاده صحیح یا مکرر، بی اثر و یا حتی آسیب رسان هستند. به همین دلیل، باید پیش از انتخاب خمیردندان، با بهترین شیوه مراقبت از دندان ها آشنا باشید. برخی از بهترین عادات بهداشتی دهان و دندان، عبارتند از؛

  • مسواک زدن دندان ها به مدت حداکثر دو دقیقه با خمیردندان حداقل دو بار در روز، و اطمینان از این که تمام سطوح دندان ها و در امتداد خط لثه را مسواک زده اید.
  • حداقل استفاده یکبار در روز از نخ دندان برای تمیز کردن لابلای دندان ها

ویژگی های خمیردندان مخصوص دندان لمینت شده

کیفیت مواد پرسلین ونیر استفاده شده در لمینت دندان هر اندازه که عالی باشد، باز هم ممکن است در صورت عدم مراقبت آسیب ببیند. نوع خمیردندان مورد استفاده بعد از لمینت دندان، بسیار اهمیت دارد و می تواند به معنای تفاوت بین افزایش طول عمر روکش ها یا آسیب رساندن به آن ها باشد.

خمیردندان های معمولی، ممکن است برای افرادی که دندان های خود را لمینت کرده اند چندان مناسب نباشد. خرید خمیردندان هایی هم که به طور خاص برای دندان های لمینت شده طراحی شده اند، به دلیل قیمت بالا به صرفه نیست. پس باید چکار کنیم؟

اگر دندان های لمینت شده دارید، هنوز هم می توانید از خمیردندان های معمولی استفاده کنید. البته این به شرطی است که خمیردندان شما از برخی ویژگی های سازگار با لمینت برخوردار باشد. خمیردندان های طبیعی هم که فاقد مواد شیمیایی بوده و از موادی با منشاء کاملاً طبیعی ساخته می شوند، بهترین گزینه برای این افراد است.

→ خواندن مطلب قبلی

عوارض جانبی مصرف قرص ایبوپروفن برای سلامتی

خواندن مطلب بعدی ←

مواد غذایی ضد سرطان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *