خدمات نگهداری، مراقبت و پرستار بیمار در منزل

خدمات نگهداری، مراقبت و پرستار بیمار در منزل

پرستار مراقبت از بیمار در منزل؛ آنها را می توان افرادی دانست که از گروه های پرستاری دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، که به بیماران نیازمند به خدمات پرستاری و مراقبت از بیمار در منزل در فرآیندهای بهبودی کمک می کنند، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشند و مراقبت می کنند و خدمات مشاوره ای را به بیماران و بستگانشان ارائه می دهند. در این مقاله وظایف و مسئولیت ها و آزمون هایی که برای این حرفه باید داده شود را قرار دادیم.

 

پرستار مراقبت در منزل چیست؟

پرستاری از بیمار در منزل با هدف بهبود، بازیابی و حفظ سلامت فرد یا افراد مورد نظر یا به حداقل رساندن تأثیر بیماری یا ناتوانی تا حد امکان و افزایش سطح استقلال، افزایش کیفیت و طول عمر، حمایت از رشد و توسعه است. کودکان و در مرحله مراقبت تسکینی به خدمات بهداشتی جامعی اطلاق می شود که به افراد و خانواده ها تحت شرایط زندگی آنها ارائه می شود تا مراقبت های پایان عمر با کیفیت برای بیماران ارائه شود و اطمینان حاصل شود که مرگ در خانه رخ می دهد. ممکن است.

ساختار خدمات مراقبت در منزل شامل یک رویکرد تیمی چند رشته ای و یک دیدگاه کل نگر است. در محدوده تیم مراقبت در منزل؛ افرادی مانند پزشک، فیزیوتراپ ، پرستار ، گفتاردرمانگر ، کاردرمانگر، متخصص تغذیه، اعضای خانواده، بیماران و داوطلبان وجود دارند. مدت زمان نیازهای مراقبت در منزل فرد را به همراه اعضای تیم مربوطه و محدوده محتوای خدمات تعیین می کند. با این حال، این یک واقعیت است که در صورت عدم وجود سیستم‌های مراقبت در منزل که از حمایت عمومی برخوردار نیستند، محدوده محتوایی این خدمات توسط فرد و توانایی پرداخت خانواده فرد تعیین می‌شود.

وقتی به پیشرفت تاریخی خدمات مراقبت در منزل نگاه می کنیم، مشاهده می شود که از خدمات پرستاری شروع شده و سال ها به همین منوال ادامه یافته است. در برخی از ایالت های ایالات متحده، سازمان های داوطلبانه در سال 1885 برای ارائه مراقبت های پرستاری در منزل تأسیس شدند. در سال های بعد سازمان های مربوطه انجمن پرستاران مهمان را تأسیس کردند. در اوایل دهه 1900، شرایط زندگی ناسالم ناشی از مهاجرت سریع صنعتی‌محور و بیماری‌های عفونی همراه، تعداد مراجعات پرستاران به خانه‌ها را افزایش داد.

پرستار مراقبت از بیمار در منزل؛ آنها را می توان افرادی دانست که از گروه های پرستاری دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، که به بیماران نیازمند به خدمات مراقبت در منزل در فرآیندهای بهبودی کمک می کنند، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشند و مراقبت می کنند و خدمات مشاوره ای را به بیماران و بستگانشان ارائه می دهند.

پرستار در منزل چه می کند؟

 

پرستاران در منزل وظایف و مسئولیت های زیادی دارند. برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • او مسئول رعایت سیاست ها، اهداف، قوانین و مقررات تعیین شده توسط موسسه ای است که در آن کار می کند.
  • با فرد نیازمند به خدمات مراقبت در منزل و خانواده اش ملاقات می کند
  • در محدوده مسئولیت خود برنامه های مراقبتی را برای بیماران تهیه می کند. در این زمینه، با انجام یک ارزیابی جامع از بیمار در مورد این موضوع با استفاده از فرم شناسایی بیمار فرآیند پرستاری، داده ها را جمع آوری و به درستی ثبت می کند.
  • نیازهای مراقبتی بیمار را تعیین و به درستی اجرا می کند. نتایج را ارزیابی می کند و با توجه به نیاز، ترتیبات مختلفی را در مراقبت انجام می دهد.
  • تمام مراحل تمرین پرستاری را به طور کامل و به موقع ثبت می کند.
  • محیط خانه را از نظر مناسب بودن مطابق با نیازهای بیمار ارزیابی می کند. موضوعاتی که باید مورد ارزیابی قرار گیرند موضوعاتی مانند نور، گرما، تهویه، بهداشت، کف، دیوار و پارچه است. کنترل محرک های محیطی مانند تهویه، صدا، نور، گرمایش و تهویه به بیمار اجازه استراحت و خواب می دهد.
  • تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مشاوره ای بیمار و خانواده برآورده می شود. در این راستا به درخواست ها، شکایات و پیشنهادات بیمار گوش می دهد و آنها را ارزیابی می کند. در صورت لزوم اطلاعات را به واحدهای مربوطه هدایت می کند.
  • تعداد، کیفیت و مناسب بودن ابزار و تجهیزات مربوط به خدمات مراقبتی قابل ارائه در محیط منزل را ارزیابی و با واحدهای مربوطه همکاری می نماید. این ابزار بررسی می کند که آیا تجهیزات در حال کار هستند یا خیر.
  • عملکرد برخی از تکنیک های مورد نیاز در طول مراقبت های پرستاری (عفونی کردن، ضد عفونی کردن، ایزوله کردن، آسپسیس و غیره) را تضمین می کند.
  • نظر خود را در مورد درخواست ابزار، تجهیزات و مواد برای خدماتی که در حدود حیطه وظیفه خود می باشد، بیان می کند.
  • سوابق شفاهی و کتبی در مورد انواع اعمال و مشاهدات در مورد مراقبت و درمان ارائه شده به بیمار را ارائه می دهد.
  • استفاده از مواد مخدر را کنترل و نظارت می کند.
  • سازماندهی انتقال ایمن بیمار برای آزمایشاتی که انتظار می رود روی بیمار انجام شود.
  • تمام اعمال خود را در محدوده قوانین اخلاقی انجام می دهد .

 حقوق پرستار ی از بیمار در منزل

 

دستمزدها بسته به بیمار تحت مراقبت، سال ها تجربه حرفه ای و آموزش های جدید دریافت شده و بسته به اینکه این خدمات تحت سقف فردی یا سازمانی ارائه می شود متفاوت است. متوسط ​​حقوق در موسسات ارائه خدمات مراقبت تسکینی 4میلیون لیر است. کمترین 3میلیون  و بالاترین آن تا 7 میلیون است. این واقعیت که حقوق ها بسیار متفاوت است، البته می تواند با هویت سازمانی موسسه، تعداد ساعات خدمت و سال های خدمت سپری شده توضیح داده شود . به عنوان مثال، حقوقی که یک پرستار در منزل با سابقه خدمت 5 ساله می تواند در یک مرکز مراقبت تسکینی با هویت شرکتی دریافت کند 6 میلیون است. حقوقی که یک پرستار مراقبت از منزل که به تازگی در موسسه مشابه دیگری شروع به کار کرده است می تواند دریافت کند 3 میلیون است.

چگونه یک پرستار مراقبت در منزل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک پرستار در منزل، باید از یک دبیرستان خوب فارغ التحصیل شوید. برای این دبیرستان مفید خواهد بود که دبیرستانی با هویت شرکتی باشد. تکمیل تحصیلات متوسطه به صورت گروه عددی ضروری است. چون دانشگاه ها نمرات عددی می گیرند. پس از موفقیت آمیز بودن تحصیلات دبیرستانی، شرکت در آزمون مهارت پایه (TYT) که هر ساله توسط مؤسسه آموزش عالی برگزار می شود و سپس آزمون مهارت های میدانی (AYT) ضروری است. پس از کسب نمره خوب از هر دو آزمون، معدل دبیرستان اضافه شود و گروه های پرستاری دانشگاه ها در اولویت قرار گیرند. انتظار می رود که نمرات درس عددی در آزمون های TYT و AYT در سطوح خوبی باشد.

در دوره لیسانس هم آموزش تئوری و هم عملی وجود دارد و آموزش عمدتاً مربوط به رشته بهداشت است. این حرفه پس از تحصیل در مقطع کارشناسی قابل انجام است. کسانی که می خواهند در مؤسسات دولتی کار کنند باید نوع نمره مربوطه آزمون KPSS/لیسانس را شرکت کنند. پس از این آزمون می توانند با انتخاب خود به موسسه مراجعه کنند. برای تبدیل شدن به یک پرستار مراقبت در منزل، ممکن است به آموزش های اضافی در خارج از موسسه یا در حین خدمت نیاز باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

نمونه گیری آزمایش کبد چرب در منزل

خواندن مطلب بعدی ←

مرکز تزریق بوتاکس معده + هزینه بوتاکس معده

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *