الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند

6
D8a7d984daafd988d987d8a7db8c d8aad8bad8b0db8cd987 d8b3d8a7d984d985 d8a8d8a7 d8aed8b7d8b1 daa9d985d8aad8b1 d985d8b1daaf d8b2d988d8afd8b1 63be2623dabe5

الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند

به گزارش دکتر هاریکا الگوهای تغذیه سالم با خطر کمتر مرگ زودرس مرتبط هستند , به گزارش دکتر هاریکا به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند شرکت‌کنندگانی که در پایبندی به حداقل یکی از چهار الگوی تغذیه سالم امتیاز بالایی کسب کردند، در مقایسه با افراد دارای امتیاز پایین‌تر، کمتر در طول دوره مطالعه به هر علتی جان خود را از دست دادند و احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا بیماری‌های تنفسی در آنها کمتر بود.
«فرانک هو»، رئیس دپارتمان تغذیه، می‌گوید: «بررسی ارتباط بین الگوهای غذایی توصیه شده و پیامدهای سلامتی درازمدت، به ویژه مرگ و میر ضروری است.»
محققان از داده‌های بهداشتی جمع‌آوری‌شده در طول ۳۶ سال از ۷۵۲۳۰ زن شرکت‌کننده در مطالعه سلامت پرستاران و ۴۴۰۸۵ مرد در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت استفاده کردند. همه شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه فاقد بیماری قلبی عروقی یا سرطان بودند و هر چهار سال یک بار پرسشنامه‌های غذایی را تکمیل کردند.
اطلاعات آنها بر اساس هر یک از چهار شاخص الگوی غذایی (شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵، رژیم غذایی مدیترانه ای، شاخص رژیم غذایی سالم گیاهی و شاخص تغذیه سالم جایگزین) امتیازدهی شد.
نمره بالاتر در حداقل یکی از شاخص‌ها با خطر کمتر مرگ زودرس به هر علت و بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و بیماری‌های تنفسی مرتبط بود. نمرات بالاتر در رژیم غذایی مدیترانه ای و شاخص تغذیه سالم جایگزین با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری‌های عصبی مرتبط بود.

دیدگاه ها غیرفعال است