اسامی برندگان لاتاری در ایران کجا اعلام می‌شود؟

لاتاری گرین‌ کارت آمریکا یکی از پرتقاضاترین شیوه‌های مهاجرت به این کشور است که هر ساله توسط متقاضیان زیادی دنبال می‌شود. لاتاری را باید از جمله روش‌های راحت و بی‌دردسر برای مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین‌ کارت این کشور دانست. کسانی که در بخت‌آزمایی لاتاری برنده می‌شوند، مجاز به کسب تابعیت آمریکا خواهند بود و می‌توانند برای کار یا تحصیل در این کشور زندگی کنند. در این مطلب ضمن بررسی این موضوع، درباره شیوه اطلاع از اسامی برندگان لاتاری نیز صحبت خواهیم کرد.

لاتاری چیست و چه مزایا و فوایدی دارد؟

احتمالا از این موضوع آگاه هستید که برخی افراد به‌دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند و برای انجام این کار نیز روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. اصولا برای مهاجرت به یک کشور، نیازمند ویزای آن کشور هستید. ویزا مجوز ورود به یک کشور و کسب اقامت موقت یا دائم است که معمولا بر اساس شرایط فرد متقاضی صادر می‌شود.

لاتاری را می‌توان یک نوع بخت‌آزمایی یا قرعه‌کشی دانست که هر ساله توسط اداره مهاجرت آمریکا و با هدف جذب مهاجرین خارجی برگزار می‌شود. افراد منتخب در این قرعه‌کشی که به آن‌ها برندگان لاتاری گفته می‌شود، می‌توانند ویزای کشور آمریکا را به راحتی کسب کنند و برای کار یا تحصیل، به آن‌جا سفر کنند. به همین دلیل نیز لاتاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت است.

محل اعلام لیست برندگان بخت‌آزمایی لاتاری کجاست؟

هر ساله پس از طی ‌شدن مراحل تعیین‌شده، در موعد مقرر لیست افراد منتخب لاتاری در پایگاه و وب‌سایت رسمی این مجموعه به آدرس dvprogram.state.gov اعلام می‌شود. هر شخص برای اطلاع از وضعیت رد یا قبولی خود باید مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی به زبان لاتین، سال تولد به‌صورت میلادی و کد رهگیری 16 رقمی یا همان Confirmation Number را در سامانه رسمی این مجموعه ارسال کند.

نحوه اعلام نتیجه برندگان لاتاری

نحوه اعلام نتیجه برندگان برنامه لاتاری به سه شکل است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قبولی در لاتاری

اگر در برنامه برنامه لاتاری برنده شده باشید، هنگام پیگیری درخواست خود متنی به شرح زیر دریافت می‌کنید:

You have been randomly selected for further processing in the diversity immigrant visa program for the fiscal year …

در این حالت اطلاعات ثبت‌شده شخص متقاضی در مراحل ثبت‌نام، نام و نام خانوادگی وی، آدرس محل سکونت، کیس نامبر فردی و محل انجام مصاحبه به وی اعلام می‌شود.

عدم قبولی در لاتاری

اگر در برنامه برنامه لاتاری برنده نشده باشید، حین پیگیری درخواست خود، با متنی به شرح زیر برخورد خواهید داشت و دیگر در لیست برندگان لاتاری قرار نمی‌گیرید:

Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the Electronic Diversity Visa program at this time.

در این حالت، نتایج بخت‌آزمایی لاتاری گرین کارت اطلاعاتی مبنی بر رد شدن شما ارائه می‌کند؛ با‌این‌حال هنوز هم می‌توانید برای ثبت‌نام در یک دوره لاتاری دیگر اقدام نمایید.

ثبت اطلاعات اشتباه

اگر حین پیگیری وضعیت خود، بخشی از مشخصات فردی را اشتباه ارائه کنید، سیستم به شما خواهد گفت که اطلاعات واردشده اشتباه بوده و همچنین متنی به شرح زیر دریافت می‌کنید:

The information entered is not valid. Please review the confirmation number ,last/family name, and year of birth …

حتی اگر از برندگان لاتاری باشید، در این پیام سیستم از شما می‌خواهد تا مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد رهگیری یا سال تولد خود را به‌دقت و به‌صورت کاملا صحیح وارد کنید.

تاریخ ارائه نتایج لاتاری گرین ‌کارت آمریکا چه زمانی است؟

برنامه لاتاری روندی سالانه دارد و هرساله در موعد مشخصی برگزار می‌شود. متقاضیان باید با ارائه اسناد و مدارک تعیین‌شده‌ای، ثبت‌نام خود را در آن انجام دهند. نتیجه نهایی لاتاری ۲۰۲۵ یا لاتاری ۱۴۰۲ برای کسانی در مهر یا آبان سال ۱۴۰۲ (مصادف با اکتبر ۲۰۲۳) ثبت‌نام کرده‌اند، در ماه می (May) سال ۲۰۲۴، یعنی اردیبهشت ۱۴۰۳ به آن برندگان لاتاری اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که تاریخ ثبت‌نام در لاتاری، هر سال از ۴ اکتبر تا ۷ نوامبر یعنی ‍‍۱۲ مهرماه تا ۱۶ آبان‌ماه و به‌مدت ۳۳ روز است. از سوی دیگر، زمان قرعه‌کشی آن نیز ماه مارس میلادی، یعنی اسفندماه خواهد بود. زمان بررسی نتایج این قرعه‌کشی نیز از تاریخ ۴ می تا ۳۰ سپتامبر یعنی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه تا ۹ مهرماه سال بعد خواهد بود. باید توجه کرد که احتمال تغییر در زمان‌بندی‌های تعیین‌شده بر اساس شروع سال مالی جدید آمریکا یا دیگر کشورها وجود دارد. بنابراین باید در پیگیری هر درخواست موارد لازم به‌درستی رعایت شود.

مجموعه کارت سبز؛ مرجع بررسی و پیگیری برندگان لاتاری

موسسه مهاجرتی کارت سبز را باید از جمله تخصصی‌ترین مراکز مهاجرت در ایران دانست که ضمن ارائه خدمات متنوع درزمینه مهاجرت و دریافت ویزای دیگر کشورها، همچنین درزمینه بررسی و اعلام نتایج لاتاری گرین‌ کارت آمریکا و کسب ویزای لاتاری برای برندگان آن نیز فعالیت زیادی دارد. مجموعه کارت سبز با بیش از ۱۳ سال سابقه تخصصی، می‌تواند پل ارتباطی شما و خارج از کشور باشد.

تیم متخصص و مشاورین حرفه‌ای این موسسه در کنار متقاضیان مهاجرت هستند تا مشکلات و ابهامات آن‌ها را برطرف سازند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که برای دریافت ویزای لاتاری گرین ‌کارت نیز می‌توانید از کارت سبز کمک بگیرید.

کارت سبز را باید بهترین مشاور و مجری متقاضیان در امور مهاجرت دانست که به این افراد کمک می‌کند تا درگیر هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت نشوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت و برندگان لاتاری، می‌توانید به وب‌سایت CarteSabz.net مراجعه فرمایید.

سخن نهایی

در این مطلب ضمن اعلام تاریخ دقیق ارائه نتایج لاتاری گرین ‌کارت آمریکا، توضیحات خاصی درباره این برنامه نیز ارائه شد. لاتاری را باید یک نوع برنامه بخت‌آزمایی دانست که مهاجرت را به ساده‌ترین و درعین‌حال، کم‌هزینه‌ترین روش ممکن، عملی می‌سازد. این برنامه دائمی به‌صورت سالانه توسط اداره مهاجرت آمریکا برگزار می‌شود تا تعداد فراوانی از متقاضیان مهاجرت به‌صورت دسته‌جمعی در این بخت‌آزمایی قبول شده و گرین‌ کارت آمریکا را دریافت کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت با روش لاتاری را دارید، مجموعه کارت سبز می‌تواند مشاور و مجری فوق‌العاده مفیدی برای شما در انجام و پیگیری مرحله‌به‌مرحله این طرح باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

امنیت دارویی؛ کلید سلامت بیماران هموفیلی/ بودجه ای که کافی نیست

خواندن مطلب بعدی ←

رگ حیات بیماران هموفیلی بدون دارو قطع می شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *