ارسال ۵۸۰ هزار لیتر پلاسما به خارج برای تولید دارو

3
D8a7d8b1d8b3d8a7d984 dbb5dbb8dbb0 d987d8b2d8a7d8b1 d984db8cd8aad8b1 d9bed984d8a7d8b3d985d8a7 d8a8d987 d8aed8a7d8b1d8ac d8a8d8b1d8a7db8c 6600b8497dcf2

ارسال ۵۸۰ هزار لیتر پلاسما به خارج برای تولید دارو

به گزارش دکتر هاریکا در اخبار بیماری ها و درمان محتوای ارسال ۵۸۰ هزار لیتر پلاسما به خارج برای تولید دارو به گزارش خبر هاریکا، محمد پیکان‌پور، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ به واسطه برخی ناهماهنگی‌ها، میزان ارسال پلاسما یا همان پلاسمای بازیافتی سازمان انتقال خون به پالایشگر خارجی با افت محسوس مواجه شد، اظهار داشت: در زمستان ۱۴۰۱ با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده، ارسال پلاسما از بهمن و اسفند ۱۴۰۱ به روال سابق بازگشت.
وی افزود: نکته مهم از دست رفتن فرصت ۱۰ ماهه ارسال پلاسما بود و متأسفانه به همین دلیل در سال ۱۴۰۲ به ناچار واردات فرآورده‌های آلبومین و ایمونوگلوبولین نرمال به صورت فوریتی صورت گرفت.
پیکان‌پور با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب تأمین داروهای مذکور در این سال قابل پیش بینی بود، گفت: بر این اساس برنامه ویژه پیگیری و جلسات متعدد به منظور حداکثر دستیابی به پلاسما در دستور کار قرار گرفت. ارسال بیش از ۵۸۰ هزار لیتر پلاسما در سال ۱۴۰۲ و ثبت رکورد تاریخی ارسال پلاسما بیانگر وضعیت بهتر از فرآورده‌های مذکور در سال آتی خواهد بود.

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  ارسال ۵۸۰ هزار لیتر پلاسما به خارج برای تولید دارو – دکتر هاریکا

2024-03-25 04:03:29

دیدگاه ها غیرفعال است