قهوه ریسک آسیب کبدی را در افراد دیابتی کاهش می دهد

2
D982d987d988d987 d8b1db8cd8b3daa9 d8a2d8b3db8cd8a8 daa9d8a8d8afdb8c d8b1d8a7 d8afd8b1 d8a7d981d8b1d8a7d8af d8afdb8cd8a7d8a8d8aadb8c daa9 63ccf8dcec9c4

قهوه ریسک آسیب کبدی را در افراد دیابتی کاهش می دهد

به گزارش دکتر هاریکا قهوه ریسک آسیب کبدی را در افراد دیابتی کاهش می دهد , به گزارش دکتر هاریکا به نقل از مدیکال نیوز، کارشناسان هشدار می‌دهند “اپیدمی دوگانه چاقی و دیابت نوع ۲” یک چالش فوری بهداشت عمومی است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قهوه ممکن است به محافظت در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی در میان افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ کمک کند.
در این مطالعه، ارتباط مصرف کافئین با کاهش فیبروز کبدی در بیماری کبد چرب و سایر بیماری‌های مزمن مرتبط با کبد مشخص شد.
دانشمندان پرتغالی دریافتند که کافئین و پلی فنول های موجود در قهوه ممکن است به کاهش شدت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ کمک کند.
آنها معتقدند که کافئین، پلی فنول ها و سایر ترکیبات قهوه ممکن است با استرس اکسایشی در کبد مقابله کنند.
«جان گریفیث جونز»، محقق ارشد در مرکز علوم اعصاب و زیست شناسی سلولی در دانشگاه کویمبرا پرتغال، می‌گوید: «عوامل خطر برای کبد چرب و دیابت نوع۲ بسیار متجانس هستند و شامل چاقی، هیپرتری گلیسیریدمی، مقاومت به انسولین و التهاب کبد و بافت چربی است.»
تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی در سراسر جهان منجر به افزایش نرخ چاقی شده است. چربی اضافی بدن “قوی‌ترین عامل خطر برای ابتلاء به دیابت” است.
این مطالعه غربالگری ۲۴ ساعته ادرار و داده‌های مصرف قهوه را برای ارتباط بین مصرف قهوه و ویژگی‌های کبد چرب غیرالکلی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ارزیابی کرد.
این مطالعه شامل ۱۵۶ مرد و زن میانسال بود که همگی چاق بودند و ۹۸ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ بودند.
آنها پرسشنامه‌ای را درباره مصرف معمولی نوشیدنی‌ها و غذاهای غنی از کافئین مانند شکلات تکمیل کردند.
محققان نمونه‌های ادرار را برای متابولیت‌های کافئین و غیر کافئین، از جمله پاراکسانتین، تئوفیلین، اسید p-کوماریک، تریگونلین و اسید کافئیک مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
نتایج نشان داد که متابولیت های قهوه ممکن است به جلوگیری از پیشرفت کبد چرب غیرالکلی کمک کند.

دیدگاه ها غیرفعال است