آیا مصرف مکمل کروم پیکولینات ضرورت دارد

3
D8a2db8cd8a7 d985d8b5d8b1d981 d985daa9d985d984 daa9d8b1d988d985 d9bedb8cdaa9d988d984db8cd986d8a7d8aa d8b6d8b1d988d8b1d8aa d8afd8a7d8b1 63e9b5945f10b

آیا مصرف مکمل کروم پیکولینات ضرورت دارد

به گزارش دکتر هاریکا محتوای آیا مصرف مکمل کروم پیکولینات ضرورت دارد به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، کروم معدنی در بسیاری از غذاها، البته به مقدار کم، وجود دارد. حال آیا نیاز است که مکمل آن مصرف شود.
«سامانتا هلر»، کارشناس ارشد تغذیه بالینی در دانشگاه نیویورک، می‌گوید: «شواهد یا پشتیبانی کمی برای مصرف مکمل کروم وجود دارد، اگرچه تبلیغات نشان می‌دهد که می‌تواند توده عضلانی را افزایش دهد و به کاهش وزن و حساسیت به انسولین کمک کند.»
سازمان ایمنی غذای اروپا در مورد محصولات رژیمی، تغذیه و آلرژی با این موضوع موافق است و می‌گوید هیچ مدرک قانع کننده‌ای وجود ندارد که کروم یک ماده مغذی ضروری است.
برخی از فواید کروم در کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کاهش سطح قند خون است.
افرادی که میزان کروم پایینی دارند می‌توانند شامل موارد زیر باشند:
• سالمندان
• کسانی که ورزش‌های سنگین زیادی انجام می‌دهند
• کسانی که غذاهای شیرین زیاد می‌خورند
• زنان باردار.
به گفته محققان، میزان پایین کروم می‌تواند سطح قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول را افزایش دهد و خطر ابتلاء به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد.
مکمل‌های کروم برای کاهش چاقی، عضله‌سازی، کاهش فشار خون و مبارزه با افسردگی مفید هستند.
مطالعه اخیر نشان داد که در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، مکمل‌های کروم هیچ تأثیری بر وزن یا سطح قند خون ندارند، اما در بهبود سطوح لیپید و مقاومت به انسولین مفید هستند.
بر اساس مطالعه‌ای دیگر، اکثر مردم مقدار کافی کروم را از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند. بنابراین برای اکثر مردم، کروم یک مکمل غیر ضروری است.
کروم موجود در غذا به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اما طبق گفته محققان، مکمل‌های با دوز بالا می‌توانند عواقبی داشته باشند.
عوارض جانبی می‌تواند شامل کاهش اثر کاهش قند انسولین، تحریک معده، خارش و قرمزی پوست باشد. ضربان سریع یا نامنظم قلب، مشکلات کبدی و آسیب کلیه نیز گزارش شده است.
افراد مبتلا به مشکلات کبدی یا کلیوی یا کسانی که کم خونی دارند، نباید بدون مشورت با پزشک از کروم استفاده کنند.
کارشناسان می‌گویند به دلیل این عوارض جانبی بالقوه و تداخلات با داروها، باید مکمل‌ها را فقط تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مصرف کنید.
برخی از داروهایی که کروم می‌تواند با آنها تداخل داشته باشد عبارتند از آنتی اسیدها مانند Tums، Mylanta، Nexium، Prevacid و Prilosec.
منابع خوراکی کروم عبارتند از:
• نان و غلات سبوس دار
• گوشت لخم و کم چربی
• پنیرها
• ادویه جات مانند فلفل سیاه و آویشن
• قارچ
• بلغور جو دوسر
• آلو خشک
• آجیل
• مارچوبه

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  آیا مصرف مکمل کروم پیکولینات ضرورت دارد – دکتر هاریکا

2023-02-13 07:29:10

دیدگاه ها غیرفعال است