قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد

5
D982d987d988d987 d8a7d8add8aad985d8a7d984 d8afdb8cd8a7d8a8d8aa d8a8d8b9d8af d8a7d8b2 d8a8d8a7d8b1d8afd8a7d8b1db8c d8b1d8a7 daa9d8a7d987 63ad035ca6edb

قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد

به گزارش دکتر هاریکا قهوه احتمال دیابت بعد از بارداری را کاهش می دهد , به گزارش دکتر هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان مرکز جهانی بهداشت زنان آسیا در دانشگاه ملی سنگاپور، در مقایسه با جمعیت عمومی زن‌ها، زنانی که دیابت بارداری داشتند، ممکن است ۱۰ برابر بیشتر با خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ روبرو باشند.
«کولین ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته های کلی نشان می‌دهد که قهوه کافئین دار، هنگامی که به درستی مصرف شود یعنی ۲ تا ۵ فنجان در روز، بدون شکر و لبنیات چرب / پرچرب، می‌تواند یک سبک زندگی نسبتاً سالم تلقی شود.»
محققان بیش از ۴۵۰۰ زن را که بیش از ۲۵ سال سابقه دیابت بارداری داشتند، دنبال کردند و مصرف طولانی مدت قهوه و خطر را در آنها بررسی کردند.
در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند، کسانی که روز بعد از بارداری ۴ فنجان یا بیشتر قهوه نوشیده بودند، ۵۳ درصد کمتر با خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ روبرو بودند. این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند، خطر ابتلای شأن ۱۷ درصد کاهش یافته بود و کسانی که ۱ فنجان یا کمتر می‌نوشیدند با ۱۰ درصد خطر کمتر روبرو بودند.
محققان همچنین دریافتند که جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین شده با قهوه کافئین دار، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را برای یک فنجان نوشیدنی شیرین شده با شیرین کننده‌های مصنوعی ۱۰ درصد و برای نوشیدنی شیرین شده با قند ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.
محققان گفتند که قهوه به دلیل اجزای فعال زیستی آن، مانند پلی فنول ها، می‌تواند مفید باشد. پلی فنول ها به مقدار کمی در گیاهان و مواد غذایی خاص مانند میوه، سبزیجات، آجیل، روغن و غلات کامل یافت می‌شوند.
محققان تاکید می‌کنند برای بررسی نقش مصرف قهوه و پیامدهای سلامت آن، مطالعات بیشتری لازم است.

دیدگاه ها غیرفعال است