قطار ساری مشهد از چه شهرهایی عبور می‌کند؟

هرسال با اعلام تاریخ پیش فروش بلیط قطار، تعداد زیادی از مردم ساری برای سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر امام‌رضا علیه‌السلام بلیط قطار ساری مشهد را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند. مسیر ریلی بین شهرهای ساری و مشهد یکی از پرترددترین و مهم‌ترین مسیرهای ریلی ایران است. این مسیر 650 کیلومتر مسافت دارد و قطار حدود 15 ساعت بعد از خروج از ایستگاه راه‌آهن ساری به ایستگاه راه‌آهن مشهد می‌رسد. در مسیر ریلی ساری-مشهد، قطار از شهرهای مختلفی عبور می‌کند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی شهرهای موجود در مسیر ریلی ساری-مشهد بپردازیم.

ایستگاه‌های راه‌آهن موجود در مسیر قطار ساری-مشهد کدام‌اند؟

شهر مشهد به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی و مذهبی ایران هرساله پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر ایران و جهان است. مردم ساری نیز مانند سایر ایرانیان علاقه ویژه‌ای به امام هشتم شیعیان دارند و با روش‌های مختلفی مانند استفاده از خودروی شخصی، خرید بلیط اتوبوس، خرید بلیط قطار و خرید بلیط هواپیما راهی مشهد می‌شوند. از بین تمام روش‌های سفر خرید، بلیط قطار ساری مشهد طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا قطار امن‌ترین، راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسیله حمل‌ونقل است. از مزایای دیگر مسافرت با قطار، می‌توان به وجود پزشک، امکانات رفاهی ویژه، لذت‌بردن از مسیر ریلی بین ساری و مشهد، امکان رزرو کوپه دربست برای مسافرت‌های خانوادگی، امکان رزرو کوپه ویژه بانوان و … اشاره کرد. در مسیر ریلی ساری-مشهد، قطار از ایستگاه راه‌آهن شهرهای مختلفی عبور می‌کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ایستگاه راه‌آهن شهر ساری

اولین ایستگاه راه‌آهن در مسیر ریلی بین شهرهای ساری و مشهد، ایستگاه راه‌آهن ساری واقع در انتهای بلوار ارتش و اداره کل راه‌آهن شمال است. این ایستگاه در مرکز شهر ساری قرار دارد و مسافران به‌راحتی می‌توانند از‌طریق تاکسی یا سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن دسترسی داشته باشند. ساختمان این ایستگاه به‌عنوان یکی از بناهای به‌جامانده از دوران پهلوی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

ایستگاه راه‌آهن شهر قائم‌شهر

دومین شهر موجود در مسیر ریلی ساری-مشهد که قطار از آن عبور می‌کند، شهر قائم‌شهر در مازندران است. ایستگاه راه‌آهن این شهر در محله امام‌خمینی، بلوار کارگر، خیابان راه‌آهن قائم‌شهر قرار دارد. این ایستگاه نیز در سال 1325، دوران پهلوی اول و به‌ دستور رضاشاه ساخته شده است. مالک فعلی این مکان، وزارت راه و ترابری است.

ایستگاه راه‌آهن شهر فیروزکوه

یکی دیگر از شهرهایی که قطارهای مسیر ریلی ساری-مشهد از آن عبور می‌کنند، شهر فیروزکوه واقع در شمال تهران است. ایستگاه راه‌آهن این شهر در محله دشتستان و در خیابان 17 شهریور قرار دارد. ساختمان ایستگاه راه‌آهن فیروزکوه در سال 1310 و در دو طبقه احداث شد.

ایستگاه راه‌آهن گرمسار

یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن مهم ایران که در مسیر ریلی بین شهرهای ساری و مشهد قرار دارد، ایستگاه راه‌آهن گرمسار در استان سمنان است. این ایستگاه در محله حسین‌آباد حاجی و در میدان و بلوار انقلاب گرمسار واقع شده است. این ایستگاه به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم و اصلی ایران در سال 1317 افتتاح شد.

ایستگاه راه‌آهن سمنان

مسافرانی که بعد از شروع پیش فروش قطار، بلیط قطار ساری مشهد را خریداری می‌کنند، در مسیر ریلی بین این دو شهر، بعد از عبور از شهرهای قائم‌شهر، فیروزکوه و گرمسار، به ایستگاه راه‌آهن سمنان می‌رسند. این ایستگاه در کوی گلچین، خیابان پیروزی و بلوار باهنر این شهر قرار دارد و خدمات شبانه‌روزی به مسافران ارائه می‌دهد.

ایستگاه راه‌آهن دامغان

شهر دامغان در استان سمنان یکی دیگر از شهرهای مسیر ریلی ساری-مشهد است. ایستگاه راه‌آهن دامغان در محله ولی‌عصر، بلوار بسیج و میدان راه‌آهن دامغان قرار دارد. این ایستگاه در نزدیکی انبار توشه راه‌آهن، پلیس راه‌آهن، پارکینگ اختصاصی و بوفه واقع شده است.

ایستگاه راه‌آهن شاهرود

در مسیر ریلی ساری-مشهد، قطار بعد از عبور از ایستگاه‌های راه‌آهن شهرهای ساری، قائم‌شهر، فیروزکوه، گرمسار، سمنان و دامغان به ایستگاه راه‌آهن شاهرود می‌رسد. این ایستگاه در خیابان شهید مطهری و میدان راه‌آهن شاهرود واقع شده و یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است.

ایستگاه راه‌آهن اسفراین

بعد از عبور از ایستگاه راه‌آهن شاهرود و خروج از استان سمنان، قطار به ایستگاه راه‌آهن شهر اسفراین در شمال غربی خراسان شمالی می‌رسد. این ایستگاه در نزدیکی مجتمع فولاد سبزوار شهرستان جوین ساخته است و به‌عنوان یک ایستگاه نوساز، امکانات رفاهی خوبی دارد.

ایستگاه راه‌آهن کاشمر

شهر کاشمر آخرین شهری است که در مسیر ریلی ساری-مشهد واقع شده است. قطار بعد از این‌که از ایستگاه راه‌آهن کاشمر در خراسان رضوی عبور کرد، به سمت ایستگاه راه‌آهن مشهد حرکت می‌کند. ایستگاه راه‌آهن کاشمر در خیابان 17 شهریور این شهر قرار دارد.

ایستگاه راه‌آهن مشهد

آخرین ایستگاه راه‌آهن در سفر ریلی از ساری به مشهد، ایستگاه راه‌آهن شهر مشهد واقع در محله مسلم و بلوار شهید کامیاب این شهر است. این ایستگاه یکی از مهم‌ترین و پرترددترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است و در فهرست آثار ملی ایران نیز به‌ثبت رسیده است.

به‌جز این مسیر که به‌عنوان مسیر ریلی اصلی ساری به مشهد شناخته می‌شود، یک مسیر ریلی دیگر نیز وجود دارد که در آن قطارهای ساری به مشهد از شهرهای ساری، بهشهر، گرگان، علی‌آباد کتول، آزادشهر، بجنورد، شیروان و قوچان عبور کرده و به ایستگاه راه‌آهن مشهد می‌رسند. در این مسیر، قطار فاصله بین ساری تا مشهد را در 14 ساعت طی می‌کند.

خرید بلیط قطار ساری مشهد با بهترین قیمت از سایت فلای تودی

در این مطلب، ابتدا توضیح دادیم که با شروع پیش فروش بلیط قطار تعداد زیادی از مردم ساری برای خرید آنلاین بلیط قطار ساری به مشهد اقدام می‌کنند. سپس شهرهایی که قطار در مسیر ریلی ساری-مشهد از آن‌ها عبور می‌کند، معرفی کردیم. اگر ساکن ساری هستید و برای خرید بلیط آنلاین ساری-مشهد به‌دنبال یک سایت معتبر هستید، به سایت فلای تودی مراجعه کنید. مراحل خرید بلیط قطار در این سایت بسیار آسان است. فقط کافیست وارد سایت شوید و در بخش منو گزینه قطار را انتخاب کنید. سپس در فرم جستجوی بلیط، گزینه‌های مبدأ، مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران، مسافری عادی یا ویژه خواهران و برادران را تکمیل کنید.

در‌صورت تمایل، می‌توانید گزینه‌های کوپه دربست می‌خواهم و حمل خودرو می‌خواهم را نیز تیک بزنید. در مرحله بعد، روی گزینه جستجو کلیک کنید تا در عرض چند ثانیه لیستی از قطارهای ساری-مشهد از ارزان به گران به‌نمایش درآید. بعد از بررسی قیمت بلیط ‌ها و مقایسه امکانات قطارها، بلیط موردنظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب بلیط، نوبت به ثبت اطلاعات مسافران و پرداخت آنلاین هزینه می‌رسد. در‌نهایت بلیط خریداری‌شده به ایمیل مسافران ارسال می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

مشکلات زیرساختی بخش بهداشت و درمان کهگیلویه برطرف شود

خواندن مطلب بعدی ←

تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *