علائم دلتا چه تفاوتی با علائم اصلی کرونا دارد؟

علائم دلتا چه تفاوتی با علائم اصلی کرونا دارد؟ یش از یک سال از ظهور ویروس کرونا می گذرد که بسیاری از ابعاد زندگی مان تحت تاثیر آن قرار گرفته است. این امر نه تنها آسیب بزرگی به زندگی ما وارد کرده بلکه سلامت روح و روان مان نیز تحت تاثیر زیادی قرار گرفته است. در حال حاضر، با انواع جدید در حال ظهور ویروس کرونا انتظاری بهبودی اوضاع نداریم. بر اساس اظهارات کارشناسان انواع جدید مانند انواع دلتا و دلتا پلاس بسیار پیشرفت کرده اند و خطر بیشتری برای زندگی انسان دارند. علاوه بر این، بر اساس یافته های اخیر علائم تجربه شده از نوع دلتا نیز ممکن است با واکسن ها متفاوت باشد.

علائم دلتا چه تفاوتی با علائم اصلی کرونا دارد؟

سویه اصلی در مقابل دلتا: چطور این دو تفاوت دارند؟ ویروس ها برای جهش به سوی سویه های جدید برنامه ریزی شده اند. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی یک ویروس از خود نسخه برداری یا کپی می کند که این امری معمول است. این تغییرات با تعریف “جهش” نامیده می شوند. از ویروسی با یک یا چند جهش جدید به عنوان “نوع” ویروس اصلی یاد می شود. هنگامی که نوبت به کرونا ویروس حاد سندرم تنفسی 2 می رسد در بسیاری از سویه ها جهش یافته است که نوع دلتا نیز به عنوان B.1.617.2 شناخته می شود که غالب ترین سویه تا به امروز است. در تقابل با سویه اصلی جهش ها می توانند در توالی ژنومی تفاوت داشته باشند که ممکن است به آنها اجازه پیشی گرفتن دهد یا به طور عمیق خود را به سلول های سالم متصل کنند. نوع دلتا که نخستین بار در ایالت مهاراشترا در اکتبر گذشته شناسایی شد به عنوان تلاقی بین جهش های E484Q و L452R در نظر گرفته می شود به همین دلیل گفته می شود در مقایسه با سویه اصلی عفونی تر و سرایت پذیرتر است.

آیا علائم نوع دلتا با علائم اصلی کرونا متفاوت است؟

هنگام صحبت از آلودگی ویروسی به 2 عامل بستگی دارد. یکی مربوط به عوامل ویروسی است در حالی که دیگری شامل عوامل میزبان است. عوامل ویروسی شامل میزان عفونت، سرعت تکثیر، نحوه انتقال و موارد دیگر است که با جهش ویروس تغییر می کند.
از سوی دیگر، عوامل میزبان سن، جنسیت، داروها، رژیم غذایی، ورزش، سلامتی و استرس را در نظر می گیرند، بنابراین هنگامی که نوبت به علائم و نشانه های یک ویروس خاص می رسد باید اطلاعات کافی از افراد جمع آوری شود تا رایج ترین علائم از بین آنها مشخص شود.
از آنجا که نوع دلتا جهش سویه اصلی است گفته می شود علائم ممکن است طی جهش نیز تغییر کرده باشد. بر اساس یک سیستم خود گزارش دهی از طریق یک برنامه تلفن همراه داده ها از انگلستان نشان می دهد شایع ترین علائم نوع دلتا کرونا از علائم اصلی کرونا تغییر کرده است.

گزارش درباره نوع دلتا کرونا چه می گوید؟

داده های جمع آوری شده در این برنامه نشان می دهد در حالی که تب، سرفه، سردرد و گلو درد از علائم شایع کرونا است آبریزش بینی به سختی در اطلاعات قبلی گزارش شده است. جدا از آن، از دست دادن حس بویایی که در ابتدا کاملا نشانه ای رایج بود در حال حاضر نهمین علامت رایج محسوب می شود.
کارشناسان بر این باورند تغییرات در علائم می تواند نتیجه محرک های واکسیناسیون باشد. در حالی که افراد میانسال و سالخورده بیشتر واکسینه می شوند جمعیت جوان در اکثر موارد ابتلا به کرونا مشارکت دارند و احتمال ابتلای آنها به عفونت های خفیف بیشتر است.
جدا از این، تکامل ویروس نیز می تواند دلیل تغییر علائم باشد. با توجه به خصوصیات مختلف (عوامل ویروسی) نوع دلتا، علائم نیز تغییر می کنند. با این حال، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که بتواند همین موضوع را ثابت کند.

اثر واکسن در برابر انواع جدید کرونا در حال ظهور

در مورد اینکه واکسن کرونا در برابر دلتا یا انواع جدید دیگر در حال ظهور مو ثر است یا خیر سر و صدای زیادی ایجاد شده است. در حالی که موارد زیادی تحت حدس و گمان است، اما مطالعات ادعا کرده اند برخی از واکسن های کرونا در برابر واریانت دلتا نیز موثر هستند.
از واکسن های موثر در برابر واریانت دلتا می توان به واکسن بهارات هند و واکسن اسپوتنیک ساخت روسیه اشاره کرد که همگی در برابر نوع دلتا موثر هستند. علاوه بر این، واکسن فایزر نیز بر اساس نتایج یک مطالعه در انگللیس خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد.
در حالی که محققان در تلاش هستند پاسخ های بیشتری در مورد انواع و اثرات واکسن در برابر آن بیابند مهم است روند واکسیناسیون در سراسر جهان تسریع یابد.

آیا واکسیناسیون روی علائم تاثیر دارد؟

حتی اگر اطمینان 100 درصدی درباره مقابله با ویروس وجود نداشته باشد، اما به طور قطع واکسیناسیون علائم و احتمال ابتلا به ویروس را کاهش می دهد.

فواید کدو تنبل چیست؟ – از تنظیم فشار خون گرفته تا کنترل دیابت

علائم جسمی استرس در کودکان را بشناسیم