سونوگرافی و فیزیوتراپی در منزل با سهاطب

سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری است که تقریبا هیچ ضرری برای بدن ندارد. به آن اولترا سونوگرافی Ultrasonography هم میگویند.

همانطور که میدانیم در روش های تصویر برداری با اشعه ایکس مانند رادیوگرافی ساده و یا سی تی اسکن بدن تحت تابش مقدار معینی از اشعه یونیزان قرار میگیرد که اگر از حد مشخصی بیشتر باشد میتواند موجب اشکالاتی در کارکرد سلول ها شود. ولی در سونوگرافی از اشعه ایکس استفاده ای نمیشود.

مرکز درمانی سها طب با پرسنل مجرب و آموزش دیده آماده اعزام کارشناسان خود به منزل مددجویان جهت انجام سونوگرافی با بهترین دستگاهها به همراه تفسیر میباشد

مکانیسم سونوگرافی چیست؟

امواج مورد استفاده در سونوگرافی از جنس امواج صوتی و در واقع صدا هستند که ضرری برای بدن ندارد. اینها امواج فراصوتی هستند. جنس آنها دقیقا مانند صدا است ولی به علت بالا بودن فرکانس یا بسامد آنها قابل شنیدن به توسط گوش انسان نیستند. با این حال خواص صوت و صدا را دارند یعنی در برخورد با موانع منعکس میشوند.

سونوگرافی روش تصویر برداری دردناکی نیست و در حین انجام آن بیمار ناراحتی احساس نمیکند.

برای انجام سونوگرافی، به توسط یک وسیله خاص که پزشک سونولوژیست ( متخصص تصویربرداری که سونوگرافی میکند) روی اندام شما قرار میدهد امواج صوتی با فرکانس بالا که برای گوش انسان قابل شنیدن نیستند به درون بدن تابانده میشوند. این امواج بعد از برخورد به بافت های مختلف بدن بازتابیده شده و امواج بازتابش شده به توسط همان دستگاه مجددا دریافت میشود.

درون بدن انسان از بافت های مختلفی درست شده که توانایی آنها در بازتابش امواج صوتی متفاوت است. بعضی از آنها امواج صوتی را بهتر و بعضی کمتر منعکس میکنند. پس شکل و ساختار بازتابش امواج صوتی در سونوگرافی تابعی از شکل و مواد تشکیل دهنده بافت های درونی بدن است که مورد تابش قرار گرفته استامواج بازتابیده شده از بدن به توسط یک کامپیوتر تجزیه و تحلیل شده و به تصویر تبدیل میشود. پزشک متخصص تصویربرداری این تصاویر را بر روی مانیتور دستگاه دیده و ممکن است بعضی از آنها را چاپ کند.

در سونوگرافی، بیشتر بافت های نرم اندام دیده شده و بررسی میشوند. پس سونوگرافی وسیله مناسبی برای تشخیص مشکلات استخوان نیست ولی با آن میتوان بعضی مشکلات عضلات، رباط ها، تاندون ها و بسیاری بافت های دیگر را بررسی کرد.

سونوگرافی ممکن است بصورت دو بعدی و یا سه بعدی باشد. همچنین میتوان تصویر سونوگرافی اندام را در حال حرکت و فعالیت دید. سونوگرافی قلب را اکوکاردیوگرافی مینامند.

سهاطب خدمات سونوگرافی پیشرفته و دقیق را در محیط آرام و امن خانه شما ارائه می‌دهد. تیم متخصص و حرفه‌ای ما با بهره‌گیری از تجهیزات پزشکی مدرن، این خدمات را در کنار راحتی و آسایش خانه شما ارائه می‌کند. این خدمت برای کسانی که به دلیل مشغله‌های زندگی یا محدودیت‌های جسمی، ترجیح می‌دهند در منزل خود معاینه شوند، ایده‌آل است.

مزایای سونوگرافی در منزل: استفاده از خدمات سونوگرافی در منزل مزایای متعددی دارد. این خدمت به شما امکان می‌دهد بدون صرف وقت برای رفت‌وآمد، در محیطی آشنا و راحت مورد معاینه قرار بگیرید. همچنین برای افرادی که به دلیل سن یا مشکلات جسمی قادر به تردد به کلینیک‌ها نیستند، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

استفاده از تجهیزات پیشرفته: در سهاطب، ما از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات سونوگرافی برای اطمینان از دقت و کیفیت بالای خدماتمان استفاده می‌کنیم. تجهیزات مدرن ما به ما این امکان را می‌دهد که تصاویر واضح و دقیقی را برای تشخیص‌های دقیق‌تر فراهم کنیم.

راحتی و امنیت: خدمات سونوگرافی در منزل، علاوه بر راحتی، امنیت و آرامش بیشتری را برای بیماران به ارمغان می‌آورد. این روش، استرس و نگرانی‌های مرتبط با محیط‌های بیمارستانی و کلینیکی را کاهش می‌دهد و تجربه‌ای مطمئن و آرام را برای بیماران فراهم می‌کند.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی ( physiotherapy) شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد.

فیزیوتراپیست در این رشته به عنوان درمانگر شناخته می‌شود. با توجه به این که فیزیوتراپی درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماریها است کالبدشناسی و حرکت‌شناسی و فیزیولوژی حرکت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فیزیوتراپی درمانی علمی بر اساس تحصیلات عالی و بالینی با قدمت طولانی میباشد که همزمان با توسعه دانش پزشکی به یکی از ارکان درمان های نوین پزشکی تبدیل شده است.

دیدگاه منحصربه فرد فیزیوتراپیست از بیمار و شناخت ویژه اش از عملکرد و ساختار طبیعی بدن در کنار معاینه و ارزیابی دقیق به وی این توانایی را میدهد تا بیماران را در جهت رسیدن به اهدافی مانند پیشگیری از بیماریها,تطابق افراد با محیط کار,افزایش کیفیت زندگی افراد,کاهش نیاز به برخی جراحیها و درمانهای دارویی طولانی مدت که عوارضی نیز درپی دارند,سوق دهند.

تمامی روشهای درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایه علمی و تحقیقاتی بوده و با درمانهایی مثل طب فیزیکی,کایروپراکتیک,طب سنتی,ورزش درمانی و ماساژدرمانی کاملا متفاوت میباشد.

درمان در فیزیوتراپی به طور کلی به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود:

۱– تمرین درمانی: فیزیوتراپیست به وسیله تجویز؛ انجام و آموزش ورزشهای درمانی خاص؛ ماساژ؛ ورزش در آب (آب‌درمانی)؛ اقدام به درمان بیمار یا افزایش سطح سلامت می‌کند.

۲- الکتروتراپی:درمان به وسیله دستگاههای ویژه انجام می‌شود این دستگاهها معمولاً امواج خاصی را (امواج مایکرو ویو؛ امواج کوتاه رایویی؛ امواج مافوق صوت؛ امواج الکتریکی) که همگی توسط دستگاه به شکل خاصی تولیدشده و تغییر می‌یابند (مدوله می‌شوند).

۳– مهارتهای درمان با دست:

مهمترین حیطه‌های فعالیت فیزیوتراپی در پزشکی شامل درمان موارد زیر است: ۱-بیماریهای دستگاه حرکتی (ارتوپدی). ۲-بیماریهای دستگاه قلبی و تنفسی. ۳-بیماریهای دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی. ۴-بیماریهای پوستی و سوختگیها. ۵-درد و کنترل درد. ۶-بیماریهای شغلی.

برخی مزایای فیزیوتراپی در منزل

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد نیست.
  • درمان در محیط آشنا: درمان در محیط خانگی به بهبود سریع‌تر و افزایش آرامش بیمار کمک می‌کند.
  • سفارشی‌سازی خدمات: برنامه‌های درمانی بر اساس نیازهای فردی بیماران طراحی می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل، راحتی و اثربخشی در کنار هم

از بزرگترین مزایای فیزیوتراپی در منزل می‌توان به دسترسی آسان و راحتی بیماران در محیط خانگی اشاره کرد. “سهاطب” با استفاده از تیمی مجرب از فیزیوتراپ‌ها، این خدمات را به صورت حرفه‌ای و با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

خدمات متنوع برای نیازهای گوناگون

در “سهاطب”، خدمات فیزیوتراپی شامل طیف گسترده‌ای از درمان‌ها است، از جمله توانبخشی بعد از جراحی، درمان دردهای مزمن، تقویت عضلانی و تمرینات اصلاحی. این خدمات با توجه به شرایط و نیازهای خاص هر بیمار طراحی می‌شود.

استفاده از تجهیزات پیشرفته

تیم فیزیوتراپی “سهاطب” با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و مدرن، تضمین می‌کند که بیماران درمانی موثر و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا دریافت کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

شیرخشک های وارداتی به داروخانه‌ها نرسیده است

خواندن مطلب بعدی ←

جراحی زیبایی فک (ارتوسرجری)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *