شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال

شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال

شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال

شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در جمعیت بالای ۱۸ سال ۶۳ درصد است.

شیوع دیابت در ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال

مهدوی گفت: شیوع دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال کشورمان به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۵ بیش از ۳ درصد افزایش پیدا کرده است. بیش از ۲۶ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال پره دیابتی هستند و به عبارت دیگر بیش از ۴۰ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشورمان یا دیابتی هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

بیماری کرونا به تنهایی علت افزایش آمار دیابت نیست؛ اما نقش ویژه‌ای دارد.

در حال حاضر متوسط قند خون ناشتا در جمعیت بالای ۲۵ سال کشور بیش از ۱۰۵ میلی گرم در دسی لیتر است. پیگیری منظم مراقبت‌های دیابت، پایبندی به درمان، رعایت دستورات مرتبط با کنترل قند خون، تغذیه مناسب و فعالیت بدنی کافی در کنار عدم مصرف الکل و دخانیات به پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها کمک می کند.

مهدوی گفت: شیوع اضافه وزن و چاقی در جمعیت بالای ۱۸ سال ۶۳ درصد است که این آمار در سال ۱۳۹۵ کمتر از ۶۰ درصد بوده است. شیوع فشار خون بالا در جمعیت بالای ۱۸ سال کشور از ۲۶.۴ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۳۲ درصد در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است. روند افزایش سن جامعه و پاندمی کرونا از مهمترین عوامل افزایش شیوع این بیماری‌ها بوده و زنگ خطری برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر است.

 

→ خواندن مطلب قبلی

میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی چیست؟

خواندن مطلب بعدی ←

عوارض جانبی مصرف قرص ایبوپروفن برای سلامتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *