آمادگی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا افزایش یابد

آمادگی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا افزایش یابد

به گزارش دکتر هاریکا در اخبار کرونا محتوای آمادگی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا افزایش یابد به گزارش خبرنگار هاریکا، محسن افشارچی ظهر شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان زنجان به روند موجود در زمینه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: مجموعه آمادگی‌های استان برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا باید به سطح بیشتر و بالاتری برسد.
وی با بیان اینکه با توجه به همین موضوع باید آمار دقیقی از وضعیت استان در زمینه میزان شیوع این بیماری وجود داشته و اطلاعات مسئولان مرتبط در این حوزه باید به روز باشد، افزود: تأمین دارو، بازنگری تخت‌های بیمارستانی، افزایش تعداد تست‌ها و افزایش سطح آمادگی ایجاد آمادگی در بیمارستان‌ها و مدارس از دیگر موضوعاتی است که باید اهتمام جدی به آنها وجود داشته باشد.
افشارچی با اشاره به اینکه مدارس از اماکنی هستند که با توجه به حجم بالای حضور دانش‌آموزان از مراکز پرخطر محسوب می‌شوند، ادامه داد: نسبت به مدیریت بیماری کرونا و جلوگیری از سرایت آن در مدارس باید اهتمام جدی وجود داشته باشد.
استاندار زنجان تاکید کرد: افزایش آگاهی مردم به معنای ترساندن آنان نیست و برای مدیریت هوشمند این بیماری نیز باید برنامه داشته باشیم.
افشارچی با بیان اینکه بر نقش پررنگ اطلاع‌رسانی در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس، افزود: اصلی‌ترین کاری که می‌توانیم برای مقابله با این بیماری انجام دهیم آگاهی بخشی به مردم است.
وی با بیان اینکه مردم باید مجدداً نسبت به این بیماری حساس شوند، ادامه داد: باید به مدیران تاکید شود که دانش‌آموزان در صورت بیماری در کلاس‌های درس حضور نداشته باشند و این موضوع باید به والدین نیز اطلاع‌رسانی شود.

دکتر هاریکا بهترین مجله سلامت در ایران ,  آمادگی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا افزایش یابد – دکتر هاریکا

2023-02-20 07:42:00

→ خواندن مطلب قبلی

ایجرود، سلطانیه و طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

خواندن مطلب بعدی ←

تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت